{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتشار دست نوشته‌های منتشر نشده سلین در آینده‌ای نزدیک

انتشار دست نوشته‌های منتشر نشده سلین در آینده‌ای نزدیک
کدخبر : 5460

آنتوان گالیمار صاحب انتشارات گالیمار گفته از انتشار دست‌نوشته‌های دیده نشده لویی فردینان سلین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

هنرام‌روز: ناشر گالیمار به خبرگزاری فرانسه گفته که سلین اهمیت زیادی برای این دست‌نوشته‌ها که حالا در آپارتمان پاریسی او هستند، قائل بود و حالا باید گالیمار نقشی منحصر‌به‌فردی را -که از سال 1952 در انتشار آثار او بر عهده داشته و مطابق خواسته نویسنده فرانسوی بوده- اجرا کند و آن دست‌نوشته‌ها را به دست چاپ بسپارد.

حدود 6‌هزار صفحه منتشرنشده از سلین توسط وراث حقوقی او در اواخر ماه ژوئیه بازپس گرفته شد. این اسناد به مدت 15 سال نزد ژان پیر تیبودات، منتقد نمایشنامه و روزنامه‌نگار سابق روزنامه لیبراسیون نگهداری می‌شد که ادعا می‌کرد توسط یکی از خوانندگانش که دلش نمی‌خواسته نامش فاش شود به او داده شده بود. گالیمار ابراز خوشحالی کرده که چنین گنجی سرانجام در اختیار وارثان حقوقی نویسنده فرانسوی قرار گرفته است.

گالیمار در پاسخ به سوال دنیای نشر و پژوهشگران درباره آینده این دست‌نوشته‌ها مدعی شده در قراردادی که با بیوه سلین پس از درگذشت او منعقد شده، انتشارات گالیمار در اولویت انتشار همه آثار از پیش منتشر‌نشده نویسنده «سفر به انتهای شب» است و این سرآغاز فصلی جدید در تاریخ این نشر خواهد بود. او در ادامه افزوده که بی‌صبرانه منتظر انتشار هرچه‌ سریع‌تر این اوراق توسط نشر گالیمار است؛ اما این کار نیاز به دقت و وسواس بسیار و درنظرگرفتن همه جوانب و مراعات توصیه‌های جامعه علمی دارد.

لوئی فردینان سلین با نام مستعار سلین به زعم بسیاری، یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ رمان است که نگاهش به دنیا -که در تمام آثارش جلوه‌گر است- بسیار سیاه، بی‌رحمانه و کالبدشکافانه بود. «سفر به انتهای شب»، «مرگ قسطی»، «دسته دلقک‌ها» و «معرکه» از مهم‌ترین آثار او هستند که به زبان فارسی نیز ترجمه‌ و منتشر شده‌اند.

منبع: ایبنا

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها