{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

همنشینی الیف شافاک و برناردین اواریستو در منچستر

همنشینی الیف شافاک و برناردین اواریستو در منچستر
کدخبر : 5926

مسئولان فستیوال ادبیات شهر منچستر می‌گویند لیستی از نویسندگان را از سراسر جهان برای حضور در این رویداد ادبی دعوت کرده‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، امسال در نمایشگاه و فستیوال ادبیات شهر منچستر در کشور انگلیس چهره‌هایی مثل الیف شافاک و برناردین ایواریستو حضور خواهند داشت. مسئولان این فستیوال لیستی از نویسندگان را از سراسر جهان برای حضور در این رویداد ادبی دعوت کرده‌اند.

الیف شفق با نام هنری الیف شافاک از نویسندگان ترک‌تباری است که اغلب ما او را به خاطر کتاب ملت عشق می‌شناسیم؛ اما جالب است بدانید که الیف شافاک تا به حال بیش از ۱۵ جلد کتاب نوشته که ۱۰ جلد آنها رمان است. سه دختر حوا، یکی دیگر از  مهم‌ترین آثار اوست.

به گزارش ایبنا، برناردین اواریستو رمان‌نویس و شاعر انگلیسی است که کارش را با نمایشنامه‌هایی برای شبکه‌های مختلف رادیو لندن آغاز کرد و پس از آن به دنیای رمان‌نویسی قدم گذاشت. اواریستو علاقه بسیاری به تحقیق و پژوهش پیش از انتشار هر اثر دارد، نویسنده شناخته‌شده تحسین‌شده‌ای در انگلستان است.

برناردین+اواریستو

رمان «دختر، زن، دیگری» هشتمین اثر اواریستو است که باعث شد جایزه ادبی بوکر را دریافت کند. داستان این کتاب دربارهٔ زندگی ۱۲ شخصیت است که بیشتر آنها سیاه‌پوست، بریتانیایی و زن هستند. اواریستو، اولین زن سیاه‌پوستی است جایزه ادبی من بوکر را دریافت می‌کند.

فستیوال ادبیات شهر منچستر یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای ادبی در انگلیس است که امسال قرار است ماه اکتبر برگزار شود. این فستیوال نیز مثل سایر رویدادهای مشابه به صورت تلفیقی خواهد بود. ایواریستو گفته است مجموعه جدید خود را در این فستیوال رونمایی خواهد کرد و شافاک نیز قرار است درباره رمان جدیدش با نام «جزیره درختان گمشده» صحبت کند. این رمان توسط انتشارات پنگوئن وارد بازار کتاب شده است.

مسئولان فستیوال ادبیات شهر منچستر می‌گویند برنامه دیجیتال امسال به صورت جداگانه و در ماه نوامبر اجرا خواهد شد که نویسندگان به صورت مجازی با کاربران ارتباط خواهند گرفت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها