{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جدیدترین اثر جاستین کرونین در ایران

جدیدترین اثر جاستین کرونین در ایران
کدخبر : 16946

محمد جوادی مترجم آثار جاستین کرونین در ایران از انتشار جدیدترین اثر این نویسنده با عنوان «قایقران» خبر داد.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، جوادی درباره این نویسنده گفت: جاستین کرونین استاد دانشگاه در تگزاس است. او در بیست‌وشش سال فعالیتش مجموعاً شش رمان نوشته و جوایزی نظیر جایزه هِمینگوی را به‌دست آورده است. حجیم‌ترین و مطرح‌ترین اثر این نویسنده سه‌گانه «گذرگاه» نام دارد که نگارش آن ۱۰ طول کشیده است. بخش‌های اول و دوم و سوم با نام‌های گذرگاه، دوازده و شهر آینه‌ها در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ منتشر شدند و در ایران نیز انتشارات کتاب‌سرای تندیس آن‌ها را منتشر کرده است. این سه‌گانه پس از انتشار در رده بهترین‌های ادبیات فانتزی در سال‌های اخیر انتخاب شد؛ مجموعه «گذرگاه» ماه‌ها در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. در بیش از ده‌ها روزنامه و مجله ادبی در فهرست «بهترین‌های سال» قرار گرفت. در بیش از ۴۰ کشور منتشر و در بسیاری از آن‌ها پرفروش شد.

مترجم رمان «کارآگاهان وحشی» درباره جدیدترین اثر کرونین با عنوان «قایقران» گفت: این رمان به لحاظ سبک و فرم دنباله‌رو مجموعه «گذرگاه» است، با این تفاوت که تعدد شخصیت‌های داستان کمتر شده اما رگه‌های جریان سیال ذهن و ابهام زمانی پررنگ‌تر است. کرونین در تاروپود این داستان علمی‌تخیلی، همچون سه‌گانه گذرگاه، موضوعات انسانی نظیر مرگ، زندگی، خانواده و عشق را به شکلی ظریف و استادانه به تصویر می‌کشد و مخاطب را در بینابین تعلیق و هیجان، هرازگاهی عمیقاً متاثر می‌کند.

جوادی در ادامه درباره سبک داستان گفت: سبک داستان ترکیبی است از پساآخرالزمانی، پادآرمان‌شهری و تریلر تعلیقی. کرونین پس از ایجاد پایه‌های داستانی کلاسیک پادآرمان‌شهری، فضای داستانش را متحول می‌کند، و با جسارت خاص خود آن را بسیار فراتر از پارامترهای رمزآلودی که در قالب شخصیت اول رمان شکل داده است، گسترش و به فضای علمی‌تخیلیِ مفهومی پرکششی سوق می‌دهد. مهارت قاطع کرونین بر پویایی سینوسی طرح، و خلق شخصیت‌های باورپذیری که با نقاط قوت‌وضعف شکل گرفته‌اند، باعث می‌شود این ژست جسورانه‌اش به شکل داستانی جذاب نمود پیدا کند که نتیجه‌اش رمانی هیجان‌انگیز است که در کمتر از یک ماه پس از انتشار در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد و نویسندگان مطرحی همچون استیون کینگ و بلِیک کراچ را به تحسین وامی‌دارد و از آن به عنوان «کتابی که کنار گذاشتنش غیرممکن است... هیجان‌انگیز، مرموز و بسیار جذاب» یاد می‌کنند.

رمان «قایقران» به همت انتشارات کتابسرای تندیس در ۶۱۶ صفحه منتشر شده است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها