{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اثر نقاش نامدار ایتالیایی به مالک واقعی بازگشت

اثر نقاش نامدار ایتالیایی به مالک واقعی بازگشت
کدخبر : 16983

موزه‌ای در آلمان یکی از نقاشی‌های اثر «آمادئو مودیلیانی»، نقاش نامدار ایتالیایی را به وارثان حقیقی آن تحویل دادند.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، مقام‌های شهر «هانوفر» واقع در آلمان نقاشی «سر یک زن» (۱۹۱۷) اثر «آمادئو مودیلیانی»،‌ نقاش مدرنیست ایتالیایی را به وارثان «میکل جورج میکل»‌،‌ نقاش و نویسنده یهودی فرانسوی بازگرداندند.

«آرت‌نت» نوشت،‌ این اثر هنری در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط نازی‌ها در پاریس مصادره شد و در سال ۱۹۴۹ میلادی به مالکیت شهر «هانوفر» درآمد. این نقاشی در نهایت در ۲۶ ژانویه به اتفاق آرا کمیته فرهنگی شهر «هانوفر» به وارثان مالک حقیقی آن بازگردانده شد.

این نقاشی پیش‌تر در مجموعه موزه «اسپرینگل» نگهداری می‌شد و این موزه به مناسبت استرداد این نقاشی نمایشگاه موقتی از آثار هنرمندی به نام «رافائل دنیس»‌ را ترتیب داده است که تحقیقاتش در شناسایی «سر یک زن» به عنوان یک اثر هنری توقیف‌شده بسیار سودمند بوده است. این نمایشگاه «استرداد یک نقاشی» نام دارد و از هفدهم فوریه تا بیست و ششم مه برگزار می‌شود.

این کشف درحالی اتفاق افتاد که «دنیس» در حال آماده‌سازی یک نمایشگاه بود. این نمایشگاه سوابق بایگانی‌شده‌ای را شامل می‌شود که جزئیات مبادله چندین اثر هنری دزدیده‌شده بین «هرمان گورینگ»،‌ عضو پرنفوذ نازی‌ها و «گوستاو روچلیتز»، فروشنده آثار هنری آلمانی را شرح می‌دهد.

یکی از این آثار مصادره شده، نقاشی از «مودیلیانی» بود که «دنیس» رد آن را تا مجموعه موزه «اسپرینگل» شناسایی کرد.

«‌آمادئو مودیلیانی» در دوران کودکی دچار بیماری شد و این بیماری روی وضعیت سلامت او در سال‌های جوانی نیز تاثیر گذاشت و توانایی ادامه فعالیت‌های هنری را از او گرفت. زمانی که «مودیلیانی» در سال ۱۹۲۰ درگذشت تنها ۳۵ سال داشت. یکی از تابلوهای نقاشی او در سال ۲۰۱۸ در حراحی ساتبیز  به قیمت ۱۵۷ میلیون دلار فروخته شد و به یکی از گرانترین آثارفروخته‌شده این حراجی تبدیل شد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها