{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گلدن‌گلوب به اتهام تبعیض نژادی و زد و بندهای پشت پرده پاسخ داد

 گلدن‌گلوب به اتهام تبعیض نژادی و زد و بندهای پشت پرده پاسخ داد
کدخبر : 3801

نهاد برگزارکننده جایزه «گلدن گلوب» در پاسخ به انتقادات از تبعیض نژادی و زد و بندهای پشت پرده، فهرستی از اصلاحات پیشنهادی ارائه داد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب چند ماهی هست که زیر سایه انتقادات سنگین قرار دارد. همه چیز با انتشار یک مقاله انتقادی در روزنامه لس آنجلس تایمز شروع شد که نوشت در بین ۸۷ عضو انجمن برگزارکننده جوایز گلدن گلوب، هیچ عضو سیاه پوستی حضور ندارد.

این مقاله همچنین به شبهات اخلاقی قدیمی درباره ارتباط نزدیک انجمن مطبوعات خارجی هالیوود با استودیوهای فیلمسازی اشاره کرد که می‌تواند روی انتخاب نامزدها و برندگان این جایزه تاثیر بگذارد. جنجال‌هایی که به دنبال انتشار این مقاله به پا شد، این دوره از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب در ماه فوریه (اسفند ۹۹) را هم حسابی تحت‌الشعاع قرار داد.

حالا انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب را برگزار می‌کند، برای حفظ اعتبار این جایزه  آستین بالا زده و به دنبال اصلاحات است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات مدیره این انجمن در نامه‌ای خطاب به اعضا چند گام برای ایجاد تنوع در دستور کار خود پیشنهاد دادند که از آن جمله می‌توان به استخدام یک مامور ارشد تنوع، تاکید بر به خدمت گرفتن روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست و گسترش دامنه متقاضیان بالقوه اشاره کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: می‌خواهیم شفاف عمل کنیم. این اصلاحات تنها قدم اول از سفر دور و درازی است که در پیش داریم.

هیات مدیره انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همچنین پیشنهاد داد در سال ۲۰۲۱ دستکم ۲۰ عضو جدید به این انجمن اضافه شود. در بین اصلاحات پیشنهادی، همچنین از اعضای انجمن خواسته شده تا دیگر از استودیوهای سینمایی و تلویزیونی هدایای تبلیغاتی دریافت نکنند و فهرستی عمومی از اعضا به همراه لینکی از کارهایشان منتشر شود. این اصلاحات در جلسه آتی انجمن طرح خواهند شد و قبل از اجرا باید به تایید اعضای کنونی برسند.

سکانداران انجمن مطبوعات خارجی هالیوود می‌گوید نقشه راه این تغییر و تحول عظیم در گلدن گلوب را با کمک کارشناسان و مشاوران خارجی و شرکای رسانه‌ای خود طراحی و تدوین کرده‌اند.

هفتادوهشتمین جایزه گلدن گلوب برای شناخت بهترین فیلم و سریال‌های تولیدشده آمریکایی در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ به انتخاب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یکشنبه (۲۸ فوریه، ۱۰ اسفند) برگزار شد و سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها، ساخته کلویی ژائو کارگردان جوان چینی‌الاصل به عنوان بهترین فیلم و فصل چهارم از سریال تاج به عنوان بهترین سریال جایزه گرفتند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها