{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چیدمان دیمین هرست به دلیل نقض حقوق حیوانات از نمایشگاهی در المان حذف شد

چیدمان دیمین هرست به دلیل نقض حقوق حیوانات از نمایشگاهی در المان حذف شد
کدخبر : 15485
خبرنگار:

Kunstmuseum در المان میزبان نمایشگاه Power! Light! بود. این نمایشگاه گروهی به بررسی استفاده از نور مصنوعی در اثار هنری و انتقال پیام توسط هنرمندان می‌پردازد. در این نمایشگاه چیدمانی از دیمین هرست هم به نمایش درامد که با شکایت فعالان حقوق حیوانات گروه PETA از نمایشگاه حذف شد چرا که موجب مرگ تعداد زیادی مگس شد.

به گزارش هنر ام‌روز، در این چیدمان یک مکعب شیشه‌ای به دو قسمت تقسیم شده‌بود و مگس‌هایی که در یک سو تولید مثل و تخم ریزی می‌کردند از سوراخی وارد قسمت دیگر شده و به سمت چراغ  حشره کش پرواز کرده و می‌مردند. 

آندریاس بیتین و هولگر بروکر برگزارکنندگان این نمایشگاه هستند. آندریاس بیتین در این خصوص به یک روزنامه المانی گفته «فکر می‌کردیم مگسها تحت پوشش قانون رفاه حیوانات قرار نمی گیرند.»

یکی از نمایندگان گروه حمایت از حیوانات PETA در بیانیه ای گفته: «کشتن حیوانات هیچ ربطی به هنر ندارد و نشان‌دهنده تکبر انسانهایی است که برای منافع خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند. هیچکس نمی‌تواند بدون دلیل به حیوانات اسیب برساند.» 

این اثر پیش از این در سال ۱۹۹۰ هم به نمایش درامده بود. در نسخه‌ای دیگر از این اثر دیمین هرست حتی سر بریده یک گاو را درون مکعب شیشه ای قرار داده بود تا مگسها را جذب کند.

مدیر عامل kunstmuseum هم می‌گوید ما این اثر را برچیدیم تا ایده اصلی سازمان حمایت از حیوانات را به اشتراک بگذاریم. حیوانات وسیله سرگرمی و بهره کشی ما نیستند. او همچینین اعلام کرده که با استودیوی دیمین هرست تماس گرفتند تا ببینند آیا او مایل است این اثر را با استفاده از مگس مصنوعی اصلاح کند یا خیر. در غیر این صورت این اثر دیگر هرگز به نمایش درنخواهد امد.

این اولین بار نیست که انجمن حمایت از حیوانات از دیمین هرست شکایت می‌کند چرا که این هنرمند در تعداد زیادی از اثارش از حیوانات مرده استفاده کرده است. 

در سال ۲۰۱۷ یک خبرنگار ارت نت نیوز تلاش کرد تا تعداد حیوانات مرده مورد استفاده در اثار دیمین هرست را بشمارد و نتیجه تلاش این فرد تعدادی نزدیک به یک میلیون حیوان و حشره بود.

541838f2-6a96-4c6b-bb63-861526c84b1b

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها