{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جشنواره ونیز بدون آمریکایی‌ها

جشنواره ونیز بدون آمریکایی‌ها
کدخبر : 16895

فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز امسال ممکن است چندان مورد استقبال قرار نگیرد، زیرا این رویداد سینمایی خود را آماده برگزاری احتمالی یک دوره بدون حضور بازیگران آمریکایی می‌کند.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، «آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره فیلم ونیز به برنامه‌ریزان این رویداد سینمایی گفته است که هشتادمین دوره این جشنواره احتمالا یک جشنواره اروپایی خواهد بود، چرا که آمریکا درگیر اعتصابات فراگیر اتحادیه نویسندگان و بازیگران است و گرچه هنوز برای تعیین نتیجه اعتصابات زود است اما به نظر نمی رسد که این اختلافات قبل از ماه سپتامبر حل و فصل شود.

این می‌تواند به این معنی باشد که یک برنامه نمایش فیلم جایگزین، عمدتا از سینمای اروپا و آسیا تشکیل می‌شود، با توجه به اینکه چهره‌های آمریکایی احتمالا از حضور در اولین نمایش فیلم‌هایشان در جشنواره منع خواهد شد.

بازیگران آمریکایی ممکن است مجبور شوند از نمایش و تبلیغ فیلم‌های خود انصراف دهند، زیرا قوانین اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) تصریح می‌کند که استودیوها نمی‌توانند برای بازیگران برای اعزام به جشنواره‌ها هزینه کنند و بازیگران نیز نمی‌توانند در هیچ نمایش یا برنامه تبلیغاتی شرکت کنند.

«باربرا» همچنین به کارکنان خود گفته است که برای هر چیزی آماده باشند و هیچ چیز را بدیهی ندانند».

این خبر می‌تواند هم فرصت و هم ضربه‌ای برای جشنواره ونیز باشد، رویدادی که شروع غیررسمی فصل جوایز محسوب می‌شود و به‌طور گسترده به عنوان سکوی پرتاب جوایز شناخته می‌شود. عدم تبلیغ فیلم‌های از طریق استعدادها و ستاره‌ها به این معنی است که نمایش نخستین فیلم‌ها آسیب خواهند دید و این موضوع سر و صدای اولیه اسکار را کاهش می‌دهد.

جشنواره ونیز به حضور استعدادهای هالیوودی وابسته است و یک پیش‌بینی کننده خود برای فصل جوایز سینمایی و اسکار است.

یکی از فیلم‌هایی که در معرض تهدید قرار دارد، «چالشگران» ساخته «لوکا گوادانینو» با بازی «زندایا» به عنوان فیلم افتتاحیه است که بازیگران آن در صورت ادامه اعتصاب نمی‌توانند روی فرش قرمز ونیز بروند و  در مورد این فیلم مصاحبه و تبلیغ کنند.

منابع خبری همچنین اعلام کرده اند که برگزارکنندگان جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که از ۷ تا ۱۷ سپتامبر برگزار می شود نیز به طور مشابه برای احتمال حضور محدود فیلم های آمریکایی در دوره آتی آماده می شوند.

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین «دیمین شزل» کارگردان فیلم «لا لا لند» ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی ونیز ۲۰۲۳ را بر عهده خواهد داشت.

کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام فیلم‌های جشنواره ونیز قرار است در تاریخ ۲۵ جولای (سوم مرداد) برگزار شود.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها