{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

منتظر رویت رشته مجسمه‌سازی در دفترچه انتخاب رشته هستیم!

منتظر رویت رشته مجسمه‌سازی در دفترچه انتخاب رشته هستیم!
کدخبر : 16905

روز گذشته خبرهایی مبنی بر حذف دو رشته «مجسمه‌سازی» و «سینما» منتشر شد که مدتی بعد معاون آموزشی دانشگاه هنر در گفت‌وگو با ایسنا وعده بازگشت این دو رشته را به دفترچه کنکور داد. حال در همین راستا انجمن مجسمه‌سازان ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرده که «منتظر رویت اصلاحیه سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته خواهد بود.»

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، در پی انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای آزمون عملی رشته‌های هنر شرکت کرده بودند، با حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» دانشگاه هنر در دفترچه مواجه شدند که این اتفاق موجب نگرانی متقاضیان این دو رشته پرمخاطب گروه آزمایشی هنر شد.

در این راستا سید سعید سید احمدی زاویه ـ معاون آموزشی دانشگاه هنر ـ در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اشتباه بودن حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان، گفت: این اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده است و به زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد و با توجه به اینکه هنوز انتخاب رشته داوطلبان شروع نشده است، بنابراین هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

البته او همچنین اعلام کرده که مشکل حذف یک سری از رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور فقط به دو رشته «سینما» و «مجسمه سازی» محدود نمی‌شود و این مشکل برای رشته‌های دیگر هم اتفاق افتاده است.

اکنون در پی وعده بازگشت این دو رشته به دفترچه انتخاب واحد کنکور، انجمن مجسمه‌سازان ایران بیانیه‌ای درباره این موضوع منتشر کرده است.

شرح این بیانیه به این صورت است: «انجمن مجسمه‌سازان ایران خبر حذف رشته مجسمه‌سازی و سینما در روز گذشته جامعه هنری ایران را منقلب کرد. انجمن مجسمه‌سازان ایران به روشنی درصدد اعلام موضع خود بود که این خبر از سوی معاونت آموزشی دانشگاه هنر تکذیب شد.

در این راستا انجمن مجسمه‌سازان ایران منتظر رویت اصلاحیه سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته خواهد بود تا نسبت به امکان انتخاب این رشته‌ها توسط داوطلبین اطمینان حاصل نماید و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد نمود.

ضمنا سپاس و قدردانی صمیمانه خود را نسبت به هنرمندانی که سریعا مواضع شفاف خود را روشن ساختند، اعلام می‌کند.»

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها