{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازگشت فیلم «راهبه» به سینماها

بازگشت فیلم «راهبه» به سینماها
کدخبر : 16911

قسمت دوم فیلم ترسناک «راهبه» در نخستین هفته اکران در سینماهای آمریکا با فروش ۳۲.۶ میلیون دلاری در صدر جدول فروش قرار گرفت.

به گزارش هنرامروز به نقل از هنرمندنیوز، «راهبه ۲» که نهمین قسمت از سری فیلم‌های «احضار» محسوب می‌شود از محل ۳۷۲۸ سالن سینمایی در آمریکا به فروش ۳۲.۶ میلیون دلاری دست یافت تا با کنار زدن فیلم «اکولایزر»، صدرنشین گیشه سینمای آمریکا شود.

«اکولایزر ۳» که تنها هفته گذشته صدرنشین گیشه آمریکا بود نیز ۱۲.۱ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد تا جمع فروش آمریکای خود را به ۶۱.۹ میلیون دلار برساند. این فیلم با احتساب فروش در دیگر کشورها تاکنون مجموع فروش جهانی‌اش به ۱۰۷ میلیون دلار رسیده است.

اگرچه «راهبه ۲» توانست در هفته نخست اکران به فروش خوبی دست یابد اما نتوانست با فروش افتتاحیه ۵۳.۸ میلیون دلاری که قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۸ کسب کرد، برابری کند. در این فیلم، «تایسا فارمیگا» و «بانی آرونز» به ترتیب در نقش خواهر آیرین و راهبه بازگشتند و تازه‌واردهای این مجموعه نیز شامل «جوناس بلوکت»، «استورم رید» و «آنا پاپلول» می‌شوند. کارگردانی این فیلم بر عهده «مایکل چاوز» است که پیش از این ساخت فیلم‌های «نفرین لا یورونا» و «احضار: شیطان مرا وادار کرد» را در کارنامه داشته است.

قسمت اول از فیلمهای «احضار» در تابستان ۲۰۱۳ به عنوان یک تاکتیک ضدبرنامه در برابر فیلم‌های مهم روی پرده اکران شد. این حرکت کارساز بود، زیرا در نهایت این فیلم به درآمد ۳۲۰ میلیون دلاری در سراسر جهان در برابر بودجه ۲۰ میلیون دلاری رسید و به یکی از سودآورترین فیلم های ترسناک تاریخ تبدیل شد و در ادامه آغازگر ساخت یک‌سری فیلم سودآور شد.

بلافاصله در سال ۲۰۱۴ فیلم «آنابل» راهی سینما شد و پس از آن فیلم «احضار ۲» در سال ۲۰۱۳، «آنابل: آفرینش» (۲۰۱۷)، «راهبه» (۲۰۱۸)، «نفرین لیورونا» (۲۰۱۹)، «آنابل به خانه می‌آید» (۲۰۱۹) و «احضار: شیطان مرا وادار کرد» (۲۰۲۱) از این سری فیلم اکران شدند.

سری فیلم‌های ترسناک «احضار» با مجموع بودجه حدود ۱۸۰ میلیون دلاری به فروش جهانی بالغ بر ۲.۱۲۸ میلیارد دلار در سینماها دست یافته‌اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها