{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهار سینمایی برتر امسال در لیست اکران امروز

چهار سینمایی برتر امسال در لیست اکران امروز
کدخبر : 16856

چهار اثر سینمایی که می توانند به آثار برتر امسال تبدیل شوند. از امروز و با نزدیک شدن به عید فطر برای اکران آماده می شوند.

به گزارش هنر امروز به نقل از ایرنا، فیلم‌های اکران عیدفطر، نمایش رسمی خود را از امروز آغاز می‌کنند. هرچند که نمایش برخی از این آثار، از روز گذشته، در چند سینمای پایتخت آغاز شد اما نخستین روز نمایش رسمی این ۴ فیلم، از امروز در سینماهای سراسر کشور رقم خواهد خورد.

۴ فیلمی که در نگاه نخست، کمتر کسی تصور می‌کرد که ترکیب طلایی‌ترین اکران امسال را تشکیل دهند اما حالا که همه چیز نهایی شده، باید امیدوار بود که این فیلم‌ها، از تمام ظرفیت‌های خود برای رونق گیشه بهره ببرند و همچنین انتظار داشت تا شورای صنفی نمایش، طی دو هفته آینده، ترکیب فیلم‌های اکران دوم فطر را مشخص کرده تا فرصت سه‌ماهه‌ای که حکم مرگ و زندگی را برای گیشه امسال دارد، به همین راحتی سوخت نشود.

با این حال، از امروز، نمایش رسمی ۴ فیلم آهنگ دونفره، دسته دختران، سه کام حبس و بابا سیبیلو آغاز می‌شود که امیدواریم این آثار بتوانند گیشه‌هایی پررونق را برای اقتصاد سینمای کشور رقم بزنند.

 

آهنگ دونفره؛ امید به فرزاد فرزین

آرزو ارزانش در نخستین تجربه کارگردانی بلند خود، آهنگ دونفره را در اواسط دی‌ماه ۹۹ جلوی دوربین برد. نخستین نکته‌ای که در این فیلم، جلب توجه می‌نماید، حضور فرزاد فرزین در قامت یکی از بازیگران اصلی فیلم است. این فیلم، تنها فیلم اکران فطر است که از حال و هوای موزیکال برخوردار است و همین عامل سبب شده تا امیدهایی نسبت به فروش این فیلم به وجود بیاید.

در این فیلم که مسعود اطیابی را در مقام مشاور کارگردان، به خود می‌بیند، احمد مهران‌فر، فرزاد فرزین و بهاره‌ کیان‌افشار در نقش‌های اصلی ظاهر شده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: چقدر مسیر زندگی‌مان با مسیر دود سیگار یکی است، هر دو به سمتی می‌روند که دلمان نمی‌خواهد...

01

دسته دختران؛ روایت زنانه‌ای از جنگ

منیر قیدی با ویلایی‌ها، یک اتفاق خوب را در سینمای دفاع‌مقدس رقم زد و حالا دسته دختران به‌عنوان دومین ساخته بلند سینمایی این کارگردان، حال و هوای زنانه دیگری از دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. فیلمی که به‌مانند نخستین ساخته این کارگردان، با حضور چهره‌های شناخته‌شده جلوی دوربین رفته است. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی و هدی زین‌العابدین، ایفاگر نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

دسته دختران در سال ۱۴۰۰ ساخته شد و در همان سال نیز در جشنواره فجر به نمایش درآمد که چندان تحویل گرفته نشد.

این فیلم، داستان مقاومت زنان در روزهای حساس ابتدایی جنگ است که دربردارنده برخی مستندات تاریخی از این اتفاق است.

01

 

سه کام حبس؛ ایجاد و دوقطبی با ملاقات خصوصی

سامان سالور، ۶ سال پس از تمشک، پشت دوربین سه کام حبس ایستاد. فیلمی که در سال ۹۸ ساخته شد و در همان سال نیز با نمایش در جشنواره، با موج مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

حالا این فیلم اجتماعی که محسن تنابنده و پریناز ایزدیار را در مقام نقش‌های اصلی خود می‌بیند، به‌عنوان مهم‌ترین فیلم اکران فطر امسال، به روی پرده رفته است که می‌تواند دوقطبی خوبی را با ملاقات خصوصی ایجاد کرده و دوستداران سینمای اجتماعی بسیاری را به سینماها بکشاند.

فیلم، راوی یک داستان صریح است که طی آن، یک تصادف به ظاهر ساده، رازی را برای زن خانواده آشکار می‌کند که سبب می‌شود تا وی قدم در مسیری بگذارد که شاید در کابوس خود نیز چنین آینده‌ای را برای خود متصور نمی‌شد.

01

 

بابا سیبیلو؛ روشن‌کننده چراغ سینمای کودک در سال جدید

فرزند ساموئل خاچیکیان، در نخستین تجربه سینمایی خود، فیلم بابا سیبیلو را با تهیه‌کنندگی احمد احمدی جلوی دوربین برده است. فیلمی که سال ۹۸ ساخته شد و رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق و عباس محبوب، نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

پس از ناکامی محض بچه‌های طوفان در اکران نوروزی، سینمای کودک و نوجوان هیچ نماینده خوبی در اکران امسال نداشت و بنابراین نمایش این فیلم را باید به فال نیک گرفت و انتظار داشت تا چراغ سینمای کودک برای سال جدید، با این فیلم مفرح ادوین خاچیکیان روشن شود.

این فیلم با داستانی مهیج، مناسب نوجوانان و خانواده‌ها است و تلاش کرده تا با بهره‌گیری از موقعیت‌های فانتزی، رضایت‌خاطر مخاطبان خود را فراهم آورد.

01

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها