{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

25 اکتبر زادروز پابلو پیکاسو و روز جهانی هنرمند

25 اکتبر زادروز پابلو پیکاسو و روز جهانی هنرمند
کدخبر : 16941

25 اکتبر سالگرد زادروز پابلو پیکاسو، هنرمند اسپانیایی است. روزی که افتخار این هنرمند بعنوان روز جهانی هنرمند نامگذاری شده است


پابلو پیکاسو، از نام آشناترین شخصیت‌ها در جهان هنر است و یکی از بزرگ‌ترین نقاشان و پیشگامان جنبش هنری قرن بیستم محسوب می‌شود. او در تاریخ 25 اکتبر 1881 در اسپانیا متولد شد و در تاریخ 8 آوریل 1973 در فرانسه درگذشت.

پیکاسو در طول زندگی خود بیش از پنجاه هزار اثر هنری خلق کرد که شامل نقاشی‌ها، نقشه‌ها، مجسمه‌ها، کلاژها و آثار هنری چندرسانه‌ای می‌شوند. او در طی دوران خلاقیت هنری خود، به سبک‌ها و جریان‌های مختلفی مانند سورئالیسم، کوبیسم، نئوکلاسیسم و اکسپرسیونیسم پرداخته، از آن‌ها بهره جسته و به پیشبرد آن‌ها کمک کرد . آثار پیکاسو به واسطه بیان خلاقانه، استفاده از شکل‌ها و خطوط غیرمعمول و تجسم احساسات و ایده‌های او، تاثیر بسزایی بر جهان هنر داشته است.

بین آثار معروف پیکاسو می‌توان به نقاشی «دوشیزگان آوینیون»، «زن گریان»، «گرنیکا» و «نقاش و مدلش» اشاره کرد. او از طریق زبان هنر، موضوعات متنوعی را ارائه داد و به تفکرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه‌ای داشت.

زندگی شخصی این هنرمند برجسته البته به درخشانی زندگی هنری او نبود و رفتار او با بانوان و معشوقه‌های فراوانش محل انتقاد است.

زندگی و آثار پیکاسو همچنان مورد مطالعه و تحلیل هنرمندان و دوستداران هنر در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها