{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درخشش هنرمند کانادایی در صدمین سالگرد تولدش

درخشش هنرمند کانادایی در صدمین سالگرد تولدش
کدخبر : 16951

آثار هنری «ژان پل ریوپل»، هنرمند برجسته کانادایی در یک حراجی به قیمت هشت میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر،‌ در حراجی پاییزی «هفل»‌ واقع در کانادا یک نقاشی از «ژان پل ریوپل»، نقاش هنر انتزاعی متولد مونترال، به همراه اثری از دیگر هنرمندان کانادایی یعنی «پل-امیل بوردواس» و «امیلی کار»‌ در مجموع به ارزش  ۱۷.۲ میلیون دلار به فروش رسید.

کانادا در حال حاضر صدمین سالگرد تولد «ریوپل» را جشن می گیرد. هم اکنون یک نمایشگاه بزرگ از این هنرمند در گالری ملی کانادا (NGC) واقع در «اتاوا» برگزار شده است که تا ۷ آوریل ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. همچنین یک سکه ویژه ۲ دلاری ضرب شده است که بخشی از اثر هنری ماندگار او با عنوان «L’Hommage à Rosa Luxemburg» را به تصویر می‌کشد.

در حراجی که روز بیست و چهارم نوامبر برگزار شد، در مجموع هفت اثر هنری از «ریوپل»‌ از جمله یک مجسمه برنز ارائه شد که ۸.۱ میلیون دلار به فروش رسیدند. گران‌ترین اثر این مجموعه یک تابلو نقاشی انتزاعی ۱۲۷ در ۱۶۲ سانتی‌متری به نام «ترکیب شماره ۲»(۱۹۵۱) بود که ۳.۴ میلیون دلار چکش خورد. «خود» که یک خودنگاره کمیاب این هنرمند است نیز به قیمت ۲.۳ میلیون دلار فروش رفت؛‌ این درحالی است که پیش از برگزاری حراجی ارزش تقریبی آن حدود یک چهارم این مبلغ برآورد شده بود.

«ریوپل» پیش‌تر نیز در سال ۲۰۱۷ در حراجی «هفل»‌ مورد توجه قرار گرفته بود و تابلو نقاشی «باد غربی»(۱۹۵۲ تا ۱۹۵۳) درحالی حدود ۵.۵ میلیون دلار فروخته شد که ارزش تقریبی آن ۷۵۰,۰۰۰ دلار تا ۱.۱ میلیون دلار برآورد شده بود. فروش این تابلو در حقیقت رکورد گران‌ترین اثر فروخته‌شده در حراجی «هفل»‌ را شکست.

«بوردواس» نیز شب موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت و نقاشی «نگارگری ملکه»‌ اثر سال ۱۹۵۵ میلادی به قیمت ۸۸۰,۰۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها