{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شیطنت کودکانه قلعه ۶۴۰۰۰ دلاری دیزنی را شکست

شیطنت کودکانه قلعه ۶۴۰۰۰ دلاری دیزنی را شکست
کدخبر : 1941
خبرنگار:

دو کودک در شانگهای، یک قلعه شیشه‌ای دیزنی به ارزش ۶۴۰۰۰ دلار را شکستند. این اثر باعنوان بزرگترین قلعه شیشه‌ای جهان از ۳۰۰۰۰ قطعه ساخته شده‌است و کاری از برادران آریباس است و ساخت آن ۵۰۰ ساعت طول کشیده است و در سال ۲۰۱۶ همزمان با افتتاح پارک دیرنی شانگهای در آنجا نصب شد.

هنرام‌روز: آسیب به این مجسمه در پی این صورت گرفت که دو کودک در سالن این مجسمه دنبال یکدیگر می‌دویدند و با قلعه برخورد کردند. والدین‌بچه‌ها آن‌ها را تشویق کردند تا کار خود را  به مامور پارک اعلام کنند. در پی انتشار این خبر کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که والدین این کودکان باید هزینه ترمیم قلعه را پرداخت کنند.

شرکت آریباس ترمیم این مجسمه را قبول کرده اما در حاضر به دلیل محدودیت در جابه‌جایی فعلا باید این مجسمه را به صورت آسیبدیده به نمایش گذاشته شود. 

broken-arribas-brothers-glass-shanghai-disneyland-castle-enchanted-storybook

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در شانگهای رخ می‌دهد. در سال۲۰۱۶ نیز دو کودک در موزه شیشه شانگهای به یک مجسمه آسیب وارد کردند و والدین بچه‌ها نه تنها تلاشی برای متوقف کردن آن‌ها نکردند بلکه فیلم دوربین‌های مدار بسته نشان داد که در حال فیلمبرداری از حادثه نیز بودند. هنرمند اثر "شلی زو" (Shelly Xue) نیز آن را ترمیم نکرد و عنوان آن را به شکسته تغییر داد و فیلم دوربین مدار بسته از لحظه آسیب دیدن مجسمه را در مانیتوری در کنار اثر به نمایش گذاشت.

unnamed (1)

Kids-Smash-Art-at-Glass-Museum-While-Adults-Stand-by-Filming-600x322

برادران آریباس نام شرکتی قدیمی در اسپانیا است که با فن باستانی دمیدن در شیشه و برش آن مجسمه‌های نفیس از جمله قصرهای دیزنی را می‌سازند و حدود ۱۰۰ سال است که به صورت خانوادگی در این حرفه مشغول هستند. آن‌ها کار خود با تاسیس فروشگاه‌های کوچکی در ۱۹ پارک‌ دیزنی آغاز کردند.

1180w-600h_a-to-z-arribas-brothers-1180x600

jabr477852

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها