{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منتشر کرد

فراخوان انتخاب دبیر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی

فراخوان انتخاب دبیر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی
کدخبر : 1162

در راستای شناسایی و انتخاب دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراخوان این دوره را منتشر کرد. این فراخوان همزمان با انتشار نامه‌ای از طرف "کانون نمایش دانشگاه هنر" با موضوع ابراز نگرانی آن‌ها در باره چگونگی برگزاری این جشنواره منتشر شده‌است.

به گزارش هنر‌امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ همزمان با روز دانشجو فراخوان دبیری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با هدف شناسایی و انتخاب دبیر این دوره از جشنواره منتشر شد. علاقمندان در این خصوص می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط زیر از تاریخ 22 تا 30 آذر ماه ۱۳۹۸، با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.iiutf.ir نسبت به ثبت نام اولیه به صورت الکترونیکی اقدام نموده و رزومه و طرح اجرایی پیشنهادی خود را در وب سایت  جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران بارگزاری نمایند.

در روزهای گذشته نامه‌ای  از طرف جمعی از دانشجویان دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر تهران نامه‌ای جهت اعلام اعتراض‌شان نسب سلب حقوق و عدم اطلاع رسانی و کوتاه کردن دست دانشجو از جشنواره تئاتر دانشگاهی منتشر شد. این دانشجویان در وهله اول خواستار شفاف سازی و توضیح صریح درباره اتفاقات پیش آمده جشنواره شدند و بعد خواستار انتشار فراخوانی برای "انتخاب" و نه "انتصاب" دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی هستند. این نامه در رسانه‌های مربوط به "کانون نمایش دانشگاه هنر" منتشر شد.

"پشت پرده جشنواره تئاتر دانشگاهی چه می‌گذرد؟

جشنواره تئاتر دانشگاهی سال‌هاست که به عنوان رانه‌ی اصلی و مهم‌ترین رویداد تئاتر دانشجویی کشور کشور شناخته شده و کورسوی امیدی برای دانشجویان ئاتر بوده که تلاش‌هایشان را در طول یک سال ارائه کنند؛ جشنواره‌ای که هر سال می‌تواند شور و تکاپویی در فضای تئاتر دانشجویی به راه بیندازد و با همه محدودیت‌ها و فشارها، بدل به صدایی برای دانشجویان تئاتر شود. اما امسال سرنوشت همین جشنواره که دیگر تن کم جان و زخم برداشته‌ای دارد، در هاله‌ای ابهام فرو رفته‌است. اکنون که این متن را می‌نویسیم جشنواره در وضعیتی به سر می‌برد که فرایند تعیین دبیر آن پشت پرده در حال انجام است. ماه آذر است و هنوز یک خبر رسمی از سرنوشت جشنواره امسال منتشر نشده‌است. چرا ما دانشجویان در جریان جشواره‌ای که از آن ماست نیستیم؟.....

برای دانشجویان تئاتر معضلاتی چون "نبود سالن، امکانات و بودجه" آن قدر تکرار شده که دیگر بدل به روندی عادی در ارائه یک اثر شده‌است. اما حق دانشجویان در انتخاب دبیر جشنواره‌ای که برای آن‌ها و آثارشان برپا می‌شود چطور؟"

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها