{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

۶۹ اثر فروخته شد و ۲۵ اثر خواهانی نیافت

حراج باران به کار خود پایان داد

حراج باران به کار خود پایان داد
کدخبر : 1016

چهارمین دوره از حراج باران با فروش بیست وشش میلیارد تومان به پایان رسید. گفته می‌شود این دوره از حراج با فروش پنج برگ شاهنامه دوره تیموری به قیمت ۹ میلیارد، عبور قیمت دو اثر دیگر هنر ایرانی اسلامی از مرز میلیارد و فروش ۱۶ اثر بالای یک‌صد میلیون تومان رکورد جدیدی در قیمت فروش آثار ایرانی و اسلامی ایجاد کرده‌است.

به گزارش هنر‌ام‌روز چهارمین دوره از حراج باران در تاریخ 24 آبان ماه برگزار شد. شهرام شکیبا اجرای این حراج را در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن به عهده داشت. خلاصه‌ای از نتیجه این حراجی به شرح زیر است:

گران‌ترین اثر فروخته شده در این حراج پنج برگ از شاهنامه به خط نستعلیق متعلق به دوره تیموری بود که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود و در نهایت به قیمت ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. دومین اثر گران نقاشی مینیاتور و خط، چهره نواب اکبری بیگم، زوجه پادشاه هندوستان اثر هنرمند هندی مربوط به دوره زندیه بود که ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته‌شد. پس‌از آن تابلوی ترجمه متن منشور حقوق بشر کوروش، خوشنویسی و فیروزه‌کوبی روی عقیق اثر حسین نیک‌طلب بود که ۲ تا ۲ و نیم میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

چهارمین اثر گران‌قیمت این حراج، انگشتر آیه‌الکرسی اثر حسین یساول با قلم‌زنی خط محمدجواد رضوی روی حلقه فدیوم بود که ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد. خط نقاشی گلزار اثر حسن زرین‌قلم با ترکیب رنگ‌های طبیعی روی کاغذ دست‌ساز به تاریخ ۱۳۲۱ هجری قمری نیز ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین در این حراجی  ۱۴ اثربا قیمت‌هایی در حدود  ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شدند و ۵۰ اثر به قیمت زیر ۱۰۰ میلیون به فروش رسیدند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها