{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شروع زمستان با انتشار و رونمایی از دو کتابِ تخصصی هنر

شروع زمستان با انتشار و رونمایی از دو کتابِ تخصصی هنر
کدخبر : 1301

آغاز زمستان با انتشار و رونمایی دو کتاب در حوزه تجسمی همراه بود. "از زبان هنرمندان" رونمایی شد و "دیدگاهی شفاف در مرمت آثار هنری" منتشر شد.

هنر‌ام‌روز-مه‌سیما شکریان: کتاب‌ "از زبان هنرمندان" در روزهای آغاز زمستان رونمایی شد. این کتاب برگردانی از(art talk the early 80s) است و مصاحبه با هنرمندان اوایل دهه 80 است. در این کتاب با هنرمندانی مثل "شری لواین"، "گئورگ بازلیتس"، "گرهارد ریختر"، "آنسلم کیفر"، "جوزف بویز"، "باربارا کروگر"، "اندی وارهول"، "سیدنی شرمن" و ... مصاحبه شده‌است و برگردانان این کتاب "منظر محمدی"، "ساره ایمانی" و "حامد آقایی" هستند. این مصاحبه‌ها مضامین اصلی هنر معاصر را مورد بررسی قرار می‌دهد. "از زبان هنرمندان" را "انتشارات مرکز فرهنگی هنر چارسو" منتشر کرده‌است.

این روزها همچنین کتاب "دیدگاهی شفاف در مرمت آثار هنری" منتشر شد. این کتاب تاریخچه مرمت نقاشی در "نشنال گالری لندن" را توضیح و تفسیر می‌کند و یکی از مهمترین مراجع تحولات مرمت آثار نقاشی "نشنال گالری لندن" است.

در این کتاب ده مورد مرمت آثار هنری مورد بررسی قرار گرفته‌است و این می‌تواند برای محققان راه گشا باشد. این کتاب ترجمه "جاوید رمضانی" است و به زودی در "نشر ثالث" رونمایی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها