{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیشنهاد گالری گردی آخرهفته

پنج دهه فعالیت احمد نصراللهی

پنج دهه فعالیت احمد نصراللهی
کدخبر : 1382

نمایشگاه پژوهشی پنج دهه فعالیت "احمد نصراللهی" در گالری والا بر پا می‌شود.

به گزارش هنر‌ام‌روز، "گالری والا" کار خود را با رویکرد موزه هنری و نمایشگاه‌های پژوهشی از آثار اساتید هنر معاصر ایران آغاز کرده است. این فضا در تازه‌ترین فعالیت خود به سراغ استاد نصرالهی از نقاشان معاصر و صاحب سبک ایران رفته است تا به بررسی پنج دهه فعالیت این هنرمند در طول چندین دوره هنری که پشت سر گذاشته بپردازد.

"احمد نصراللهی" یکی از تاثیرگذارترین نقاشان معاصر ایران است. نقاشی‌های او در دل اسطوره‌ها و افسانه‌های ایرانی جای دارند و با نوآوری و خلاقیت، شکلی نو از ترکیبِ میان فرم و محتوا را ایجاد می‌کنند. در نقاشی‌های نصراللهی سطح بر حجم غلبه دارد و به نوعی می‌توان او را نقاش سطوح نامید. هرچند در ظاهر متاثر از نقاشانی چون شاگال و کله است، اما آثارش بیش از هرچیز با نقوش بصری باستانی و نقش‌مایه‌های ایرانی درهم بافته شده است‌. کارهای او با سوالات عمیق از هویت، سنت و مرز میان مادیت و معنویت به شکلی روانشناختی مرتبط‌ هستند و حضور نمادهای اصیل ایرانی در کنار سطوح رنگارنگ و خطوط منحنی مرز میان سنت و نوگرایی را به چالش می‌کشد.

"احمد نصرالهی" تا کنون چهل نمایشگاه انفرادی در ایران و چین و بیش از شصت نمایشگاه گروهی در ایران، ایتالیا، چین، امارات عربی، انگلستان، سوئیس برگزار کرده است.

نمایشگاه "پژوهشی از پنج دهه فعالیت احمد نصرالهی" از جمعه 13 دی ماه 98 در "گالری والا" از ساعت 16 الی 20 بر پا می‌شود.

در همین راستا نشست بحث و گفتگو با حضور هنرمند آقای "احمد نصر اللهی" و همچنین "حسن حامدی" در تاریخ 13 دی ساعت 17 برگزار خواهد شد.

همچنین نشست نقد و بررسی آثار هنرمند در تاریخ 25 دی ماه ساعت 16 برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای هفته به غیر از شنبه‌ها از ساعت 16 الی 20 به گالری والا، واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از باغ فردوس، کوچه طوس، پلاک31، عمارت والا مراجعه کنند.

4f0faaa2-ac28-42e8-9765-4c9390a6d095

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها