{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه‌های ایتالیا چه اقدامات احتیاطی را برای بازگشایی انجام دادند

موزه‌های ایتالیا چه اقدامات احتیاطی را برای بازگشایی انجام دادند
کدخبر : 1882
خبرنگار:

موزه‌های ایتالیا بعد از هفته‌ها با اقدامات احتیاطی بازگشایی شدند. از جمله این اقدامات استفاده از گردنبند هشدار دهنده برای رعایت فاصله و محدودیت در پذیرش بازدیدکنندگان است. گفته می‌شود موسسات فرهنگی برای رعایت بهداشت و اقدامات جدید هزینه کرده‌اند و محدودیت در پذیرش بازدید کننده نیز برای آنان ضرر مالی در بر خواهد داشت.

هنرام‌روز: کلیساى جامع سانتاماریا دل فیور در فلورانس گردنبند هاى مخصوصى را به رایگان به بازدید کنندگان مى دهد که در صورت عدم رعایت فاصله، به صورت خودکار مى لرزند. این اولین مرکز فرهنگى است که چنین اقدامى را براى پیشگیرى از شیوع ویروس انجام مى دهد. 
محدودیت در پذیرش بازدیدکنندگان از دیگر اقدامات موزه ها براى جلوگیرى از گسترش ویروس است. موزه اى که در روز بهارى پذیرش ٢٦٠٠بازدید کننده را داشت این روزها ٢٠٠ نفر بازدید کننده را در طول روز مى پذیرد. مثلا براى بازدید از نمایشگاه رافائل، گروه هاى ٦ نفره در مدت زمان ٨٠ دقیقه (براى هر تابلو ٥ دقیقه) فرصت بازدید دارند. این ضرورت، فرصتى براى بازدید از موزه را در فضایى خلوت و آرام را براى مخاطب ایجاد مى کند که ممکن است در طول زندگى هر فرد تنها یک بار رخ دهد، اما موزه ها با این وضعیت دچار ضرر مالى خواهند شد.
گفته می‌شود دولت ایتالیا بسته‌های حمایتی را برای کمک به جبران ضرر نهادهای فرهنگی این کشور در نظر گرفته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها