{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دیدنی‌ترین نمایشگاه‌های سال 2020 در اروپا

دیدنی‌ترین نمایشگاه‌های سال 2020 در اروپا
کدخبر : 2001
خبرنگار:

پیش از آغاز سال 2020 فهرستی از نمایشگاه‌هایی مهم در سراسر اروپا منتشر شد. اما چندی نگذشت که برنامه برگزاری این نمایشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر کردند. بعضی از آن‌ها لغو و به زمانی دیگر موکول شدند و برخی به صورت آنلاین برگزار شدند و بعد از بازگشایی تعدادی از موزه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیتشان ادامه دادند. در این گزارش تعدادی از مهم ترین نمایشگاه‌های سال 2020 که در حال برگزاری هستند و یا هنوز خبری از تغییر در روند برگزاریشان منتشر نشده به صورت به روزشده گردآوری شده‌است.

هنرام‌روز: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مدت‌های طولانی زمان می‌برد و گاهی آثار این نمایشگاه‌ها از کشوری دیگر و به صورت امانت در این نمایشگاه‌ها حضور دارد. همچنین برخی از علاقه مندان برای دیدن چنین برنامه‌های به شهر نمایشگاه سفر می‌کنند. اما با شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد بسیاری از این سفرها لغو شده‌اند و استقبال از آن‌ها چندان پر شور نیست، اما این شانسی بزرگ برای برخی علاقه مندان است که می‌توانند در فضایی خلوت از دیدن اثر مورد علاقه خود لذت ببرند.

giovannilorenzoberninimedusaca1638ca1648onloanfrommuseicapitoliniphotoandreajemolo2400

نمایشگاه کاراواجو و برنینی در موزه ملی هلند

تا 13 سپتامبر

این نمایشگاه که پیش از این در موزه ملی وین نیز به نمایش درآمد، هنر باروک را با تمرکز ویژه آثاری از مهمترین هنرمندان باروک یعنی  برنینی مجسمه ساز و کاراواجو نقاش نمایش می‌دهد. این نمایشگاه 13 تا  سپتامبر تمدید شد.  

یکی از آثار شاخص این نمایشگاه سردیس مدوزا از جنس سنگ مرمر اثر برنینی است.

fashionablebrocadepatternsoftheimperialpalacewoodblockprintmadebyutagawakunisada184718522400

نمایشگاه کیمونو در موزه ویکتوریا و آلبرت انگلستان

27 آگوست تا 25 اکتبر 2020

این نخستین نمایشگاه بزرگ کیمونو در اروپا است و نشان از اهمیت تاریخی و اجتماعی آن از دهه 1660 تا به امروز ، در ژاپن و سایر نقاط جهان دارد. در این نمایشگاه 300 کیمونو از کیمونوهای نادر قرن هفدهم و هجدهم که پیش از این هیچ گاه در انگلیس دیده نشده بودند به نمایش در می‌آیند. در این بین همچنین کیمونوهایی که به صورت ویژه برای کاربرد در سینما و تئاتر دوخته و طراحی شده‌اند نیز حضور دارد.

christothearcdetriumphprojectforparisplacedeletoilecharlesdegaullewrapped2400

کریستو و ژان کلود: پاریس، مرکز پومپیدو

تا 19 اکتبر 2020

کریستو هنرمند بلغاری الاصل که در ماه‌های اخیر درگذشت به بسته بندی بناهای بزرگ مانند رایشتاک برلین با همراهی همسرش مشهور است. این هنرمند قرار بود که در آخرین پروژه‌اش آرک پاریس را نیز با 25000 متر پارچه قابل بازیافت و نخ قرمز بسته بندی کند که آغاز این پروژه به سال 2021 موکول شده‌است. بخشی از این نمایشگاه نیز به نمایش پیش طرح‌های این پروژه اختصاص دارد و دیگر بخش‌ها آثار و پیش طرح‌ها و عکس‌ها، ماکت‌ها  و حتی باقی مانده‌هایی از آثار قبلی هنرمند که همواره خصلتی ناپایدار دارند را شامل می‌شود.

andywarhol19281987debbieharry19801200

نمایشگاه اندی وارهول در تیت مدرن لندن

تمدید شده تا 15 نوامبر 2020

این نمایشگاه از اندی وارهول بعد از حدود بیست سال در تیت مدرن برگزار شد و به کار و زندگی این هنرمند پاپ آرت پرداخته است. بیش از 100 اثر از آثارمهم  این هنرمند از قوطی‌های سوپ تا پرتره‌ها مرلین مونرو در این نمایشگاه حضور دارند. یکی از آثار مهم حاضر در این نمایشگاه تابلوی 60 شام آخر از این هنرمند است.

updated_img_0540_lygia-clark

نمایشگاه لیجیا کلارک هنرمند برزیلی در گوگنهایم به مناسبت 100 سالگی هنرمند

تا 25 اکتبر 2020

لیجیا کلارک یکی از مهمترین هنرمندان برزیلی است. او سال‌ها در خلق آثارش به دنبال به چالش کشیدن ارتباط بین هنرمند و سوژه و بیننده بود. در این نمایشگاه آثاری از این هنرمند مربوط به سال‌های 1948 تا 1958 که سال‌های مهم در فعالیت حرفه‌ای او بودند گردآوری شده‌است.

artemisiagentileschiselfportraitasaluteplayerabout1615182400

نمایشگاه آرتمیسیا جنتیلسکی در نشنال گالری لندن

3 اکتبر 2020 تا 24 ژانویه 2021

این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه از این هنرمند در انگلستان است و اصلی ترین قسمت آن 35 مورد از بهترین و مشهور ترین پرتره‌های این هنرمند و خودنگاره‌های اوست.

update_gb20_p_otobong_nkanga_taste_of_a_stone_1

اوتوبونگ ناکانگا، هیچ چیز مثل زمین وجود ندارد، برلین

تا 13 دسامبر سال 2020

این هنرمند حدود بیست سال است که در آثارش به بررسی روابط انسان و منظره پرداخته و به موضوع آسیب های زیست محیطی نیز اشاره داشته است. این هنرمند در جدیدترین نمایشگاهش در برلین در آثار چند رسانه‌ای خود  مفاهیمی چون نگهداری از زمین و ترمیم منابع  را مورد توجه قرار داده‌است.

screenshot_2019_08_08_at_124658

تریسی امین و ادوارد مونک، روح تنها، رویال آکادمی لندن

15 نوامبر 2020 تا 28 فوریه 2021

"هرگز فکر نمی‌کردم که با قهرمانم ادوارد مونش نمایشگاهی مشترک داشته باشم. من خوش شانس هستم و این تمام چیزی است که به عنوان یک هنرمند آرزویش را داشتم." این جمله را سال گذشته تریسی امین به روزنامه هنر گفت.

این نمایشگاه به بررسی تاثیری که ادوارد مونش بر کارهنرمند تریسی امین داشته است می‌پردازد. این دو هنرمند هر دو در آثار و زندگی‌شان با پیچیدگی روان انسان درگیر بودند و تریسی امین همیشه ازتاثیر ادوارد مونک بر آثارش سخن گفته است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها