{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بنکسی در خطر از دست دادن علامت تجاری‌اش

بنکسی در خطر از دست دادن علامت تجاری‌اش
کدخبر : 2077
خبرنگار:

چند سال پیش بنکسی از شرکت کارت پستال (Full color Black) به دلیل چاپ اثرش «پرتاب کننده گل» که اصل آن در اورشلیم است شکایت کرد و با رد این شکایت از طرف دادگاه احتمال از دست دادن آرم تجاری این هنرمند بیشتر شده‌است.

هنرام‌روز: دادگاه به همراه رد شکایت بنکسی اعلام کرد به علت ناشناس بودن هویت بنکسی و غیر قابل تشخیص بودن مالکیت تام هنرمند به این اثر اطلاق آرم تجاری ممکن نیست.

«بنکسی با ترجیح بر مخفی ماندن هویتش و خلق دیوار نگاره‌ها بر اموال عمومی و یا بر اموال متعلق به دیگران و نه بر بوم و املاک شخصی نمی‌تواند ادعای تعلق آثار را داشته باشد.»

اکتبر ۲۰۱۹ بنکسی با افتتاح فروشگاهی در جنوب لندن با نام «آجر و هاون» قصد داشت تا از نشان تجاری خود محافظت کند. اما بعد از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شرکت کارت تبریک به نام تجاری من تعرض کرده و‌قصد دارد با سواستفاده از نامم کالاهای جعلی بنکسی را به طور قانونی بفروشد.

این در حالی است که فروشگاه بنکسی تمام انلاین است و خریداران باید نخست با پر کردن فرم مشخصات و پاسخ به سوال «آیا هنر اهمیت دارد؟» ثابت کنند که ربات نیستند. 

آثار قابل خرید در این فروشگاه ماکت‌هایی از جلیقه ضد گلوگه پلیس ضد شورش و توپ‌هایی از کلاه پلیس ضد شورش است و به همین دلیل به مذاق اتحادیه اروپا خوش نیامده و به ادعای بنکسی همین باعث روند نزولی پرونده شده‌است.

در هفته‌های اخیر پیش بینی‌های بنکسی درست از آب درنیامده و کشتی که از طرف این هنرمند برای کمک به پناهجویان روانه آب‌های مدیترانه دچار مشکل شده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها