{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حراج آثار هنری برای کمک به راه اندازی برنامه‌های فرهنگی جدید در موزه «لوور»

حراج آثار هنری برای کمک به راه اندازی برنامه‌های فرهنگی جدید در موزه «لوور»
کدخبر : 2330
خبرنگار:

موزه لوور پاریس با برگزاری یک رویداد فروش در پی جمع اوری سرمایه برای انجام پروژه‌ای جدید است که با هنرمندان معاصر همکاری داشته باشد و برنامه آموزشی و اطلاع رسانی فرهنگی و هنری برای مردم فرانسه از تمامی طبقات اجتماعی برگزار کند تا موزه رفتن و بازدید از نمایشگاه برای افراد به یک برنامه همیشگی تبدیل شود.

هنرام‌روز: این رویداد فروش به کمک هنرمندانی که اثارشان را اهدا کردند، از تاریخ ۱ تا ۱۵ دسامبر و با همکاری خانه حراج دوروت و خانه حراج کریستیز به صورت انلاین و برای جمع آوری سرمایه به منظور افتتاح فضایی جدید برای اموزش هنر که در پاییز ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد، برگزار می‌شود.

پیر سولاژ هنرمند ۱۰۰ ساله فرانسوی یکی از اثارش مربوط به سال ۱۹۶۲ را به ارزش حدودی ۱۰۰ هزار یورو به همین منظور به موزه اهدا کرده‌است. از دیگر هنرمندانی که اثارشان در این رویداد حضور دارد می‌توان از جی ار، یوهان کردن، مایکل اوتونل و ... نام برد. این برنامه همچنین سرمایه گذارانی چون برندهای دیور و کارتیه و ... خواهد داشت.

A7972FE6-F7B2-4B0D-B40B-0A73634C1743

این اولین بار است که موزه لوور حراج اثار برای کمک مالی را برگزار می‌کند. لوور همانند دیگر موزه‌های جهان پس از تعطیلی تمام بخش‌های ان و حضور کمتر بازدیدکنندگان بعد از بازگشایی با مشکلات اقتصادی مواجه شد و در پی ان است که مخاطبان فرانسوی بیشتری را به خود جلب کند، بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ بر ۹۲۰۰ نفر انجام شد نتیجه گیری شد که ۷۱ نفر از شهروندان فرانسه از موزه یا هیچ نمایشگاهی بازدید نکرده‌اند.

به دنبال بحران کرونا بسیاری موزه‌ها و موسسات فرهنگی در سراسر جهان در پی جذب بازدیدکنندگان محلی برآمدند، این جذب مخاطب همچنین به دنبال مخاطبانی از طبقه فقیر جامعه نیز بود. موزه لوور پیش از این برنامه‌هایی را در مدارس و زندان‌ها و کارخانه و ... برای آشنایی این افراد با فرهنگ و‌هنر برگزار کرده بود. این موزه قصد دارد سال اینده کارگاهی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و متصل به گالری‌های موزه را ایجاد کند تا بازدیدکنندگان بتوانند در ان مجسمه سازی و‌ نقاشی را اموزش دیده و تمرین کنند و به دنبال ان از یک گالری با اثار مرتبط بازدید کنند. مدیر موزه تاکید می‌کند که حضور در چنین برنامه‌ای باید رایگان باشد و به همین منظور در صدد یافتن بودجه‌ای برای این پروژه است.

مدیر موزه لوور به آرت نیوز پیپر در این باره می‌گوید: «ما با تمام هنرمندانی که پیش از این با موزه لوور کار کرده‌اند تماس گرفتیم تا برای این پروژه با موزه همکاری کنند و از پاسخ مثبت ان‌ها شگفت زده شدیم.»

منبع: آرت نیوز پیپر

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها