{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حضور ونگوگ در طراحی از هانری تولوز لوترک

حضور ونگوگ در طراحی از هانری تولوز لوترک
کدخبر : 2537
خبرنگار:

همه ما چهره وینسنت ونگوگ را به واسطه خودنگاره‌های متنوعی که نقاشی کرده به خوبی می‌شناسیم اما کمتر پیش می‌آید که تصویری از او را در نقاشی دیگر هنرمندان هم دوره‌اش ببینیم اما به نظر می‌رسد تصاویری از ونگوگ در چند اثر از هانری تولوز لوترک دوست نقاش ونگوگ دیده می‌شود.

هنرام‌روز: در اثری از لوترک که در موزه هنر هیروشیما نگهداری می‌شود، ونگوگ در پس زمینه با کلاه و کروات و احتمالا کت و یعنی لباس رسمی دیده می‌شود. طراحی لوترک نمایی از کافه آریستید براون واقع در محله مونمارت پاریس است. اریستید بروان صاحب این کافه خواننده‌ای محبوب در پاریس بود. حضور ونگوگ در این طراحی نشان می‌دهد که او مشتری ثابت این کافه بوده ‌است

به نظر می‌رسد شخصی که جلوی ونگوگ در این طراحی نشسته‌است نیز خود لوترک باشد و مردی با ریش نوک تیز درست در سمت چپ ون گوگ و لوترک احتمالاً دوست هنرمند آنها لوئیس آنکتین است. چندین چهره دیگر از شاعران آوانگارد ان زمان نیز در این طراحی دیده می‌شود.

در مرکز این طراحی بروانت در مرکز صحنه ایستاده و آواز می‌خواند. تولوز لوترک در یکی از معروف ترین پوسترهایش در سال ۱۸۹۳ او را به تنهایی به تصویر کشیده‌است.

به نظر می‌‌رسد لوترک طراحیش را از کافه آریستید بروان را به هدیه داد و یا فروخت و این اثر تا سال ۱۹۰۵ نزد او بود و در سال ۱۹۶۷ و طبق وصیت بروان به موزه متروپولیتن نیویورک تحویل داده‌شد. در ان زمان کسی متوجه حضور ونگوگ در این اثر هنری نبود. این طراحی ۵ سال بعد برای جمع اوری کمک مالی برای موزه متروپولیتن به قیمت ۴۵ هزار دلار حراج شد و توسط موزه هنر هیروشیما خریداری شد. 

موزه هیروشیما در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد و مجموعه‌ای کامل از اثار هنری امپرسیونیست و پست امپرسیونیست دارد. نام موزه نیز به یاد قربانیان بمباران اتمی هیروشیما انتخاب شده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها