{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جدیدترین فیلم مسعود بخشی

فیلمی ایرانی در جشنواره ساندس

فیلمی ایرانی در جشنواره ساندس
کدخبر : 1148

فیلم یلدا به نویسندگی و کارگردانی مسعود بخشی و به تهیه کنندگی علی مصفا در بهش سینمای داستانی جهان جشنواره فیلم ساندس حضور دارد.

هنر ام‌روز- فاطمه اسماعیلی: دیشب در فاصله 50 روز مانده به جشنواره فیلم "ساندس"، لیست فیلم‌های اصلی جشنواره اعلام شد. و در بخش "سینمای داستانی جهان" فیلمی ایرانی به نام "یلدا" به نویسندگی و کارگردانی "مسعود بخشی" حضور دارد. "علی مصفا" به عنوان تهیه کننده و "فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، بابک کریمی و صدف عسگری" از بازیگران فیلم "یلدا" هستند.

داستان این فیلم درباره زن جوانی که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده، در شب یلدا در استودیو برنامه تلویزیونی پربیننده (لذت عفو)حاضر می‌شود، تا تنها فرزند مقتول او را ببخشد. مجموعه اتفاقاتی که درپشت صحنه و صحنه این برنامه زنده رخ می‌دهد، هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

جشنواره فیلم "ساندنس" ( Sundance Film Festival) که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۷۸ در سالت لیک برگزار شد. این جشنواره با ریاست "رابرت ردفورد" و کمک فرماندار ایالت یوتا قصد داشت به فیلم‌های مستقل ساخت آمریکا توجه نشان داده و فیلم‌های تولید شده با بودجه‌های کم را حمایت کند و فیلمسازی و توجه به سینما را در ایالت یوتا گسترش دهد. از سال ۱۹۸۱ میلادی جشنواره به پارک سیتی ایالت یوتا منتقل شد و از آن زمان بجای ماه سپتامبر در ژانویه برگزار می‌شود. گفته می‌شود این تغییر زمانی به پیشنهاد "سیدنی پولاک"، فیلمساز آمریکایی صورت گرفت تا مخاطبان بتوانند در میانه ژانویه از اسکی در این محل هم استفاده کنند و جشنواره توجه بیشتری را جلب کند. هدف از تأسیس جشنواره فیلم "ساندنس"، حمایت از فیلم‌ها و فیلم‌سازان مستقل عنوان شده‌است.

فیلم‌های بسیاری از فیلم‌سازان مشهور سینمای آمریکا هم‌چون "کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوین اسمیت"، برای نخستین‌بار در این جشنواره به نمایش درآمد و باعث ترقی و شهرت امروزه آنان شد.

این جشنواره در ماه ژانویه هر سال در بخش‌هایی چون مستند، درام و فیلم‌های آمریکایی و جهان برگزار می‌شود. در کنار فیلم‌های آمریکایی در جشنواره سادنس، در بخش سینمای جهان، فیلم‌های منتخب نیز انتخاب می‌شوند.

امروزه این جشنواره به یکی از بزرگ‌ترین مراکز اجتماع فیلم‌سازان فیلم‌های کم‌هزینه خارج از حلقه فیلم‌سازی هالیوود تبدیل شده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها