{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ارتباط آلفرد بائر، نخستین دبیر جشنواره فیلم برلین با نازی‌ها تایید شد

ارتباط آلفرد بائر، نخستین دبیر جشنواره فیلم برلین با نازی‌ها تایید شد
کدخبر : 2118
خبرنگار:

پیش از برگزاری جشنواره‌ی فیلم برلین ۲۰۲۰، روزنامه‌ی آلمانی «دی‌زایت» گزارشی در مورد ارتباط «آلفرد بائر» با حزب نازی منتشر کرد. این افشاگری سبب شد جشنواره جایزه‌ی سالانه‌ی «خرس نقره‌ای آلفرد بائر» که به فیلم‌های «ارائه‌دهنده‌ی نگاه تازه به هنرهای سینمایی» اهدا می‌شود به حالت تعلیق در آید.

هنرام‌روز: این فستیوال علاوه بر تعلیق این جشنواره، تحقیقاتش را در مورد سابقه‌ی ارتباط آلفرد باور با حزب نازی آغاز کرد. سرانجام این ارتباط تایید شد و گویا بائر نقش مهمی در دستگاه پروپاگاندای نازی داشته است.

یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهد که بائر در تشکیلات سینمایی جوزف گوبلز (وزیر پروپاگاندا در آلمان نازی) مسئول اداره کارگزینی بود و بر روند انتخاب بازیگر، کارگردان و دیگر عوامل تولید فیلم برای رایش سوم نظارت می‌کرد. در واقع، او از افرادی بود که درباره معاف شدن فیلمسازان از خدمت در ارتش آلمان نازی، فعالیت در صنایع اسلحه‌سازی یا حضور در خط مقدم جبهه تصمیم می‌گرفت. هر چند بعد از جنگ جهانی دوم گذشته خود را پنهان کرد و مدعی شد در ۱۹۴۳ از حزب نازی جدا شده است.

تحقیقات فستیوال تأیید می‌کند که بائر در سال ۱۹۳۳ به حزب نازی پیوسته و در سال ۱۹۳۷ به یکی از اعضای رسمی حزب تبدیل شده است.

جشنواره‌ی فیلم برلین در ماه فوریه جایزه‌ی «خرس نقره‌ای آلفرد بائر» را به عنوان «خرس نقره‌ای» تغییر نام داد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها