{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اصغر فرهادی فیلم بد نمی‌سازد

اصغر فرهادی فیلم بد نمی‌سازد
کدخبر : 3818

بسیاری از کارگردانان سینما تنها یک فیلم موفق در کارنامه خود دارند. اما تعداد محدودی از کارگردانان سینما هم توانسته‌اند تمامی فیلم‌هایشان را با کیفیتی بالا بسازند و روند موفقیت خود را ادامه فعالیتشان حفظ کنند. یکی از این سینماگران به انتخاب مجله Far Out اصغر فرهادی است. اولین نام فهرست این مجله مارتین اسکورسیزی است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجله انگلیسی «Far Out» در گزارشی به مرور فیلمسازانی پرداخته که به اصطلاح فیلم بد نمی سازند و آثار آنها همگی به درجه ای از موفقیت دست یافته اند، بر خلاف کارگردانی که شاید یک شاهکار سینمایی در کارنامه خود داشته باشند اما نتوانستند روند موفقیت خود را در ادامه فعالیتشان به پیش ببرند. 

«مارتین اسکورسیزی» اولین نامی است که در میان این کارگردانان به ذهن خطور می کند، گرچه فیلم هایی چون «هوانورد» و «سکوت» از ساخته های این کارگردان 78 ساله به عقیده برخی اندکی طولانی مدت و سانتیمامتال به نظر برسد اما به هیچ عنوان فیلم های بدی نیستند و دیگر آثار او در فهرست برترین فیلم ها قرار می گیرند. «اسکورسیزی» در طول دوران فعالیت خود در سبک های مختلفی از «خیابان های پائین شهر» تا «جزیره شاتر» فیلم ساخته و نقطه اشتراک همه ماجراجوایی سینمایی او کیفیتی آثاری است که با مخاطبان سهیم میشود. 

«کریستوفر نولان» نیز از آن دسته سینماگرانی نیست که نه تنها که با حفظ تداوم همچنان فیلم های موفق و هیجان انگیز میسازد، بلکه معمولا پروژه های سینمایی خود را با بودجه ای کمتر از برآورد اولیه و زمانی زودتر از موعد برنامه ریزی آماده می کند و به همین دلیل هر استودیو فیلمسازی و تهیه کننده ای بی تاب همکاری با اوست. «نولان» که به خوبی نیاز مخاطب سینما را می شناسد و می داند در مقطع کنونی چه چیزی برای آنها سرگرم کننده است، از خلاق ترین کارگردانان تمام ادوار است. 

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که دو جایزه اسکار بین المللی در کارنامه دارد، سینماگر مولفی است که در آثارش به عمق درون احساسات انسانی می پردازد و گرچه شاید در رادار همه فیلم دوستان قرار نداشته باشد، اما بهترین جا برای شروع تماشای آثار او فیلم «جدایی» است. پرداخت صادقانه و پراحساس فرهادی به موضوع انسانیت، تاثیرگذار و هنری است. 

«بونگ جون-هو» دیگر کارگردان آسیایی حاضر در این فهرست است که سال گذشته با کسب اسکار بهترین فیلم با «اَنگل» توجهات را بیش از پیش به سمت خود جلب کرد اما این کارگردان کره ای پیش از سال 2020 نیز چندین فیلم کلاسیک و موفق چون «خاطرات قتل» و «سگ‌هایی که پارس می‌کنند گاز نمی‌گیرند» را نیز به سینما آورده بود. «جان هرت» بازیگر انگلیسی که در فیلم «برف شکن» با «بونگ جون-هو» بازی کرده پیش از این در اظهار نظری او را یکی از بهترین کارگردانانی توصیف کرده بود که تاکنون مقابل دوربینش رفته است. «بونگ جون-هو» کارگردانی است که در ساخت آثارش به روح فیلمنامه هایش بسیار وفادار است و به خوبی می داند چگونه با هدایت بازیگران، به فیلمنامه زندگی ببخشد. 

«کوئنتین تارانتینو» از کارگردانان کمال گرای سینماست که اعلام کرده پس از ساخت دهمین فیلم بلند خود از دنیای سینما خداحافظی می کند و کار خود را در عرصه ادبیات و یا نقد سینما پی خواهد گرفت. «تارانتینو» پیش از نهمین ساخته اش «روزی روزگاری در هالیوود» ساخت فیلم های موفقی چون «سگ های انباری»، «داستان عامه پسند»، «بیل را بکش»، «حرامزده های لعنتی» و «هشت نفرت انگیز» را در کارنامه سینمایی دارد. 

برادران «کوئن» که از چیره دست ترین فیلمنامه نویسان هالیوودی نیز هستند و آثاری چون «جای برای پیرمردها نیست»، «فارگو»، «بارتون فینک»، «ای برادر کجایی؟» و ... را به سینما آورده اند در کنار «دنیس ویلنوو» کارگردان فرانسوی- کانادایی، «مارتین مکدونا» و دو فیلمساز زن یعنی «کلی رایکارت» و «گرتا گرویگ» دیگر چهره های حاضر در فهرست کارگردانانی هستند که فیلم بد نمی سازند. 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها