{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«آبجی» سوژه «سینما آی‌فیلم» شد

«آبجی» سوژه «سینما آی‌فیلم» شد
کدخبر : 4857

فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده که این روزها در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده است، سوژه برنامه «سینما آی‌فیلم» شده است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «آبجی» با حضور عوامل آن در برنامه «سینما آی‌فیلم» معرفی و بررسی می‌شود.

این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی اشرفی‌زاده در سینمای بلند داستانی است، تاکنون در بیش از ۱۰ جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به دریافت عنوان بهترین فیلم در جشنواره زنان هرات، بهترین بازیگر در جشنواره‌ فیلم پکن، بهترین بازیگر در جشنواره‌ فیلم بروکلین آمریکا و بهترین فیلم جشنواره‌ Action on film آمریکا شده است.

فیلمنامه این اثر توسط مرجان اشرفی‌زاده، ناهید طباطبایی و علی اصغری به نگارش درآمده و محمدحسین قاسمی آن را تهیه کرده است.

گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان، شیرین یزدان‌بخش، سیاوش چراغی‌پور و… در «آبجی» بازی کرده‌اند.

این فیلم درباره طلا و عطی(آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی می‌کنند؛ سال‌هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود ۵۰ سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می‌رسد. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که آبجی به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و طلا در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده آبجی است. آینده‌ای بدون حضور خودش.

در این قسمت از «سینما آی‌فیلم»، علاوه بر گفت‌وگو با با کارگردان و تهیه‌کننده، سینا گنجوی تدوینگر و سیاوش چراغی‌پور بازیگر «آبجی» درباره‌ی این اثر برای آی‌فیلمی‌ها می‌گویند.

«سینما آی‌فیلم» به کارگردانی عطا جاوید و با اجرای حسام فروتن، امروز، چهارشنبه ۱۳ مرداد، ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد. بازپخش آن را می‌توانید فردا پنجشنبه ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ تماشا کنید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها