{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تولد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برند‌های نوظهور اکوسیستم استارت‌آپی ایران

تولد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برند‌های نوظهور اکوسیستم استارت‌آپی ایران
کدخبر : 16944

5آبان تولد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برند‌های نوظهور اکوسیستم استارت‌آپی ایران بود. مجموعه‌ای که تلاش کرده نظر‌ها را به سوی هنر ایرانی مدرن جلب کند؛ عرصه‌ای که پیشتر به دلایل مختلف کمتر مورد توجه مردم، اهالی کسب و کار و رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

تیم آرت‌یونیتی دیروز میزبان هنردوستان، فعالین حوزه‌ی کسب و کار و نقش‌آفرینان عرصه‌ی فرهنگ و هنر بودند تا در کنار بازدید از نمایشگاه نقاشی با عنوان«یک منظر متغیر» پنجمین سالگرد تولد خود را جشن بگیرند.

www.artunity.art وبسایتی برای فروش نقاشی اصل است که کار خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده‌ تا بستری مستقل را جهت بازاریابی و فروش آثار هنرمندان نسل نو فراهم کند.

آرت‌یونیتی که مجموعه‌ای هنری در اکوسیستم استارت‌آپی ایران محسوب می‌شود با ارائه‌ی سرویس‌های متفاوت بر بستر آنلاین تجربیات تازه‌ای را برای خریداران و علاقه‌مندان آثار هنری رقم می‌زند تا به افزایش سهم هنر در زندگی مخاطبانش کمک کند.

روش کار این مجموعه باعث شده تا جامعه‌ی جدیدی به گروه مخاطبان هنرهای تجسمی اضافه شوند و برای اولین بار اثر هنری اصل خریداری کنند؛ این اتفاق حاصل راهبردی سه وجهی بوده است، یکی همراهی با هنرمندان نسل نو که قیمت آثارشان مقرون به صرفه است، دیگری بهره‌مندی از فضای مجازی که امکان ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی را فراهم می‌کند و نهایتا حذف تشریفات حضور و خرید در گالری‌ها که برای اکثر اقشار اجتماعی فرآیندی پیچیده و گاه مانع نیز هست.

حالا پس از پنج سال فعالیت این مجموعه افق‌های روشنی از توسعه‌ی بازار هنرهای تجسمی در عرصه‌ی آنلاین قابل رویت است که حقیقتا تا همین اواخر بویژه به علت حساسیت خریداران هنرهای تجسمی برای بازدید حضوری از اثر هنری قابل تصور نبود. در همین مدت زمان، آرت‌یونیتی توانسته آثار هنرمندانی از ۱۴ شهر ایران را در اکثر شهرهای بزرگ و حتی دورترین نقاط از تهران مانند جزایر قشم و هنگام به فروش برساند. هرچند فعالیت فروش این مجموعه در خارج از کشور منظم و سازمان‌یافته نبوده با این حال آثار هنرمندان نسل نو ایران از طریق این پلتفرم به چین، آمریکا، کانادا، ترکیه، امارات، فرانسه و آلمان نیز ارسال شده است.

به هر صورت با هر انگیزه‌ای اعم از مجموعه‌داری، دکور کردن یا هدیه دادن اگر قصد خرید اثرهنری شناسنامه‌دار را داشته باشید، www.artunity.art تنها با یک کلیک در هر لحظه ویترینی متنوع از چندصد نقاشی اصل در اندازه، رنگ، موضوع و تکنیک متفاوت را در معرض دید شما قرار می‌دهد. نکته‌ی حائز اهمیت در مورد خرید کردن از این پلتفرم این است که تمامی آثار آرت‌یونیتی تحت نظارت گردآورندگان تخصصی و از میان انبوهی آثار ارسالی یا از طریق پیگیری خود مجموعه انتخاب و نمایش داده می‌شوند، از این رو خرید از این وبسایت برای کسانی که تخصصی در کارشناسی آثار هنری ندارند به خریدی امن و مورد اطمینان بدل می‌گردد، همچنین کارشناسان فروش و متخصصان هنری این مجموعه در طول روز آماده‌ی مشاوره به خریداران اثر هنری هستند.

یکی دیگر از فعالیت‌های مهم آرت‌یونیتی تلاش برای حضور هرچه بیشتر آثار و فعالیت‌های هنری در شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای تاثیرگذار در جریان فرهنگ سازمانی و برند کارفرمایی کشور است که در نتیجه‌ی این تلاشها چندین شرکت معتبر ایرانی فعالیت‌های مشترک هنری با آرت‌یونیتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و تجربیات هیجان‌انگیزی را نیز از سر گذرانده‌اند.

در طی سال‌های اخیر و بویژه در دوران همه‌گیری ویروس کووید بازیگران دیگری هم وارد کسب‌و‌کار انلاین حوزه‌ی هنرهای تجسمی شده‌اند، گاه فعالین قدیمی‌تر که قصد همراهی با جریان‌های نوظهور بازار را داشته‌اند و گاه جوانانی که متناسب با زیست خود پا در این عرصه گذاشتند اما خبر تعطیلی یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های تهران و فعالیت انحصاری این مجموعه در عرصه‌ی آنلاین یکی دیگر از هشدارهای جدی بازار هنر برای فعالین آن بود، چنانچه حالا کمتر فعالی در این عرصه وجود دارد که از این فضا غافل باشد، اما آرت‌یونیتی مهمترین، پیشروترین و تاثیرگذارترین بازیگر عرصه‌ی آنلاین هنرهای تجسمی در دسته‌ی هنرمندان نسل نو ایران است که گویا قصد دارد با همراهی همین هنرمندان کسب‌و‌کار خود را توسعه و به مرحله‌ی بلوغ برساند اما نگاهی دقیقتر به روند جذب هنرمندان و فعالیت‌های بازاریابی این مجموعه نشان می‌دهد آنها برای کسب سهم بیشتری از بخش‌های دیگر بازار اقداماتی را تدارک دیده‌اند که برای رصد نتایج آن باید فرآیند توسعه‌ی این استارت‌آپ را در سال‌های آتی پیگیری کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها