{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی جشنواره سینمایی

جشنواره بین المللی فیلم بوسان

جشنواره بین المللی فیلم بوسان
کدخبر : 1343

کره جنوبی چند سالی است که در کنار بازارهای محصولات فناوری، با فیلم ها و سریال های خود فضای هنر هفتم جهان را نیز تحت تاثیر شگرف خود قرار داده است. این مسئله به گونه ای است که اکنون در جای جای جهان و البته کشور ما کمتر کسی است که تا کنون سریالی از محصولات کره جنوبی و یا فیلمی سینمایی در خور از این کشور را دنبال نکرده باشد.

در همین راستا و با عزم کره جنوبی برای تبدیل شدن به قطبی فرهنگی در آسیا، جشنواره بین المللی فیلم بوسان در شهری به همین نام در کره جنوبی از سال 1996 به شکل سالیانه شروع به کار کرد. جشنواره بین المللی فیلم بوسان (BIFF) را امروزه بزرگترین و با اهمیت ترین جشنواره فیلم در آسیا می دانند. هدف این جشنواره به مانند بسیار جشنواره های بین المللی دیگر در جهان معرفی فیلم های جدید و کارگردانان تازه کار بویژه از حوزه آسیا می باشد. از دیگر مشخصه های این جشنواره نیز می توان به توجه جشنواره به استعداد های جوانتر اشاره کرد.

جشنواره بین المللی فیلم بوسان نیز به مانند دیگر جشنواره های بین المللی شامل بخش ها و برنامه های متنوعی می باشد که سعی می کنیم در ادامه به معرفی این بخش ها بپردازیم :

  1. نمایش گالا

در این بخش به نمایش آثار تازه و فیلم هایی که اولین اکران خود را تجربه می کنند پرداخته می شود.

  1. مشاهیر

در این بخش به نمایش تازه ترین آثار سینماگران شاخص جهانی پرداخته می شود.

  1. پنجره ای به سینمای آسیا

این بخش مختص به آثار تازه یا نماینده سینماگران آسیایی می باشد.

  1. جریان‌های تازه

این بخش تنها بخش رقابتی بین المللی است که در آن آثار بلند و نیمه بلند کارگردانان آینده آسیا به رقابت می پردازند. در این بخش دو جایزه ویژه به ارزش 30 هزار دلار به آثار اول یا دوم سینماگران آسیایی اهدا میشود. جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم نیز به یکی از آثار این بخش اهدا میشود.

  1. سینمای امروز کره

در این بخش فیلم های سینمایی بلند از کره در دو زیر مجموعه پاناروما و نگاه به نمایش در می آیند. این دو زیرمجموعه  به بررسی روند کنونی تولید آثار سینمایی در کره پرداخته و به آینده جریان این تولیدات می پردازد. جایزه بهترین فیلم کره به فیلمی منتخب از این بخش یا بخش جریان های تازه تعلق می گیرد.  

  1. بازنگری سینمای کره

در این بخش با در نظر آوردن برخی آثار سینمایی منحصر به فرد از سینمای کره یا فیلمسازان و روندهای مطرح گذشته این سینما به تاریخ سینمای کره نگاهی دوباره می شود.

  1. سینمای جهان

در این بخش آثار تازه سینماگران در کنار آثاری که به فهم بهتر روند کنونی در سینمای جهان کمک میکند، به نمایش در می آید.

  1. زاویه باز

جشنواره با این بخش به نمایش آثار کوتاه، انیمیشن، مستند و کارهای تجربی می پردازد. در بستر این بخش جایزه 5 هزار دلاری سینه‌فیل بوسان از سوی هیئت داورانی متشکل از دانشجویان حوزه سینما از 7 دانشگاه منطقه بوسان، به مستندی منتخب از آثار مستند به نمایش درآمده در این بخش اهدا می شود.

  1. سینمای باز

این بخش شامل رویدادی خارج از حوزه جشنواره است که در آن به پخش مجموعه ای از آثار تازه که در آن ها هنر در کنار عامل مقبولیت عمومی در هم آمیخته شده است، پرداخته می شود.

  1. فلش فوروارد

در این بخش که از سال 2009 به جشنواره بین المللی فیلم بوسان اضافه شده است، آثار اول یا دوم فیلمسازان تازه کار از کشورهایی خارج از حوزه قاره آسیا به نمایش در می آید. همچنین جایزه ای به ارزش 30 هزار دلار نیز به بهترین فیلم به نمایش در آمده در این بخش اهدا میشود.

  1.   شوق شبانه

در این بخش فیلم هایی با ژانرهای متفاوت به نمایش در می آیند.

  1.  بوسان کلاسیک

این بخش شامل ادای احترامی به سازندگان آثار طلایی سینمای جهان می شود که برگ تازه ای در تاریخ سینما را به خود اختصاص داده اند.

  1.  برنامه ویژه

 در این بخش سعی بر آن است تا بر نگاهی بر آثار برتر برخی فیلم سازان و ژانرهای قابل اعتنا، انداخته شود.

بخش های رسمی موازی

در طول جشنواره بین المللی فیلم بوسان بخش های موازی ای نیز مختص به صنعت سینما به چشم می خورد :

  1. بازار فیلم آسیا :

این بازار که در سال 2006 کار خود را در بستر جشنواره بین المللی فیلم بوسان آغاز کرد، به عنوان مرکزی برای رویدادهای مرتبط با صنعت سینما به ایفای نقش می پردازد.

  1. صندوق سینمای آسیا

این بخش برنامه ای برای تجمیع سرمایه برای کمک به راه اندازی تعداد بیشتری از مراکز تهیه فیلم های مستقل و برقراری فضای تهیه آثار سینمایی با ثبات بیش تر، است. این صندوق سرمایه گذاری از پروژه هایی متنوع پشتیبانی به عمل می آورد. این صندوق که در حال حاضر حدود 900 هزار دلار آمریکا نقدینگی دارد به پشتیبانی هفت پروژه در حال نگارش، پنج پروژه در مرحله پس از تهیه و 13 فیلم مستند می پردازد.

  1. آکادمی فیلم آسیا

آکادمی فیلم آسیا برنامه ای آموزشی است که در بستر آن فیلمسازان و کارگردانان برجسته آسیا در جهت بهبود و تامین آینده سینمای آسیا، گرد هم می آیند.

  1. فاروم سینمای بوسان

فاروم سینمای بوسان رویدادی دانشگاهی برای فیلمسازان و دانشگاهیان این حوزه است که در سال 2011 برای اولین بار کار خود را به موازات جشنواره بین المللی فیلم بوسان آغاز کرد. رسالت این فاروم بهبود دانش و پشتیبانی از صنعت سینما و هنرهای مرتبط با آن است.

شرایط و زمانبندی ارسال فیلم به جشنواره

جشنواره بین المللی فیلم بوسان هرساله به مدت هشت تا نه روز در ماه های شهریور و مهر ادامه پیدا میکنه، این جشنواره در سال 2019 از 12 تا 21 مهر ماه برگزار شد. علاقه مندان به حضور در این جشنواره می توانند در تاریخ پنجم تیرماه تا نهم مرداد ماه به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس http://www.biff.kr/ مراجعه کنند.

قوانینی که باید قبل از ارسال فیلم به جشنواره بدانید

  1. جشنواره پذیرای آثار بلند، آثار کوتاه و مستند و انیمیشن می باشد.
  2. آثار ارائه شده در جشنواره نباید در تلوزیون به نمایش درآمده یا بر بستر اینترنت در دسترس عموم بوده باشند.
  3. جشنواره بین المللی فیلم بوسان اولویت خود را بر نمایش آثاری که برای اولین بار اکران جهانی یا بین المللی خود را تجربه می کنند، قرار می دهد.
  4. تاریخ تکمیل آثار ارائه شده به جشنواره باید پس از نهم مهر ماه سال گذشته  و پیش از 10 شهریور سال جاری باشد.
  5. فیلم هایی که پیش از این به جشنواره ارائه شده اند مورد بازنگری قرار نمیگیرند.
  6. فیلم های کوتاه غیر آسیایی مورد پذیرش قرار نمیگیرند.
  7. طول پخش فیلم های بلند باید بیش از 60 دقیقه و فیلم های کوتاه آسیایی باید زیر 30 دقیقه باشند.
  8. فیلم هایی با زبانی به غیر از انگلیسی یا کره ای باید با زیرنویس انگلیسی ارائه شوند.

هزینه ها

ارسال و ثبت آثار به جشنواره بین المللی فیلم بوسان هیچ هزینه ای ندارد.

نحوه ارسال آثار

آثار ارائه شده به جشنواره بین المللی فیلم بوسان باید در قالب های DCP، فیلم 35 میلیمتری، HDCam یا digi beta به جشنواره ارسال شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها