{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زادروز دواین داگلاس جانسون

زادروز دواین داگلاس جانسون
کدخبر : 3676

دواین داگلاس جانسون (انگلیسی: Dwayne Douglas Johnson‎؛ زاده ۲ مه ۱۹۷۲) با لقب ورزشیِ راک به معنای صخره (به انگلیسی: The Rock)؛ هنرپیشه، تهیه‌کننده فیلم و کشتی‌گیر حرفه‌ای پیشین آمریکایی است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ویکی پدیا، جانسون یکی از برترین ستارگان تاریخ کشتی حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که در طول فعالیت‌اش در دبلیودبلیوئی به قهرمانی‌های گوناگون دست پیدا کرد. او همچنین یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان است، به گونه‌ای که فیلم‌های او در سراسر جهان براساس باکس آفیس بیش از ۱۰٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ فروش داشته‌است. جانسون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ از سوی مجله تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان معرفی شد.

او در دانشگاه میامی، فوتبال آمریکایی را فراگرفت و در یک دوره مسابقات ملی برنده شد، سپس در تیمی در لیگ برتر بازی کرد. در سال ۱۹۹۵ جانسون لیسانس خود را در رشته جرم‌شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه میامی دریافت کرد و فارغ‌التحصیل شد. او وقتی از تیم دانشگاهی فوتبال آمریکایی اخراج شد، در سال ۱۹۹۶ به تمرین کشتی کچ روی آورد. در ۱۹۹۷ او مانند پدرش راکی جانسون به یک کشتی‌گیر حرفه‌ای تبدیل شد. جانسون اولین قهرمانی خود را در دبلیو. دبلیو. ای در ۱۹۹۸ کسب کرد. او تا ۲۰۰۴ در این رشته فعالیت کرد و پس از چند سال دوری، در ۲۰۱۱ بار دیگر در دبلیودبلیوئی به رقابت پرداخت. او هنگام کناره‌گیری از این رشته در ۲۰۱۹، دو قهرمانی قاره‌ای، دو قهرمانی تگ تیم جهان و ۱۰ قهرمانی انفرادی جهان را به دست آورد و یکی از پرطرفدارترین و بهترین اعضای این رشته شد.

جانسون از سال ۱۹۹۹ به حرفه بازیگری در سینمای هالیوود و تلویزیون روی آورد. فیلم‌هایی مانند پادشاه عقرب، سربلند و مختصر و مفید او را به عنوان یک بازیگر به شهرت رساند. از دیگر فیلم‌های معروف و موفق او نقشه بازی، اسمارت را بگیر، مسابقه تا کوه جادوگران، پری دندان، سریع‌تر، سریع و خشمگین ۵ و ۶ و ۷، سفر ۲: جزیره اسرار آمیز، هرکول، جی. آی. جو: تلافی، جومانجی: به جنگل خوش آمدید و جومانجی: مرحله بعدی، رمپیج، آسمان خراش و هابز و شاو هستند. جانسون همچنین مجموعه فوتبالیست‌ها را برای اچ‌بی‌او تولید کرد که درآن مجموعه به ایفای نقش نیز پرداخته‌است. این مجموعه تلویزیونی کمدی که در پنج فصل پخش شده‌است پربیننده‌ترین برنامه اچ بی او در شش سال اخیر است.

 

زندگی شخصی

78516b62-6388-41ac-bec8-2976b58f184d

جانسون در ۳ مه ۱۹۹۷ با دنی گارسیا ازدواج کرد. دختر آن‌ها سیمون در اوت ۲۰۰۱ به دنیا آمد. در سال ۲۰۰۷ دواین جانسون و دنی گارسیا از هم جدا شدند. بعد از آن در سال ۲۰۱۹ جانسون با لورن هاشین دختر سیب هاشین (موسیقی دان آمریکایی) ازدواج کرد که حاصل آن دو دختر بود. در ۲۰۱۴ جانسون خانه‌ای در ساوت‌وست رنچز واقع در ایالت فلوریدا و یک خانه در لس آنجلس کالیفرنیا خریداری کرد. وی همچنین صاحب یک مزرعه در ویرجینیا است.

1617029111_936_بیوگرافی-از-زندگی-تا-آثارِ-دوئین-جانسون

در ۲۰۲۰ دواین جانسون اعلام کرد دخترش سیمون، آموزش کشتی کج را در مراکز دبلیو دبلیو ای آغاز کرده و با این شرکت قرارداد بسته‌است.

کشتی کج

جانسون پس از ترک فوتبال آمریکایی، در سال ۱۹۹۶ در چند مسابقه فدراسیون کشتی دبلیو دبلیو اف حاضر شد و قراردادی را امضا کرد. پس از آن تصمیم گرفت کشتی کج را به صورت جدی و حرفه ای دنبال کند.

The_Rock_2

ورود به عرصه سینما

او در سال ۲۰۰۱ در اولین فیلم خود باعنوان بازگشت مومیایی ظاهر شد و موفقیت او در این فیلم باعث شد تا دومین فیلم خود یعنی عقرب شاه را بازی کند. جانسون به خاطر دریافت دستمزد ۵/۵ میلیون دلاری برای حضور در این فیلم، رکورد بالاترین دستمزد برای اولین حضور در یک فیلم را شکست و این رکورد در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. فیلم‌های معروف او عبارت اند از: هرکول، سن آندریاس، سریع و خشمگین ۸، اطلاعات مرکزی ، گارد ساحلی و سریع و خشمگین: هابز و شاو .

گفتنی است جانسون با دریافت ۶۴/۵ میلیون دلار دستمزد در سال ۲۰۱۶ از سوی مجله فوربز گران‌ترین بازیگر جهان شناخته می‌شود. مجموع فروش گیشه تمام فیلم‌های او تقریباً ۹ میلیارد دلار برآورد شده که متوسط فروش هر فیلم اخیرش از سال ۲۰۱۵ تا کنون به ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

dae84345-b9be-4c73-a6bf-efdc6280066a

در رسانه

پس از ورود به حرفه بازیگری، دواین جانسون توانست بیش از پیش محبوبیت کسب کند به طوری که او هم‌اکنون در اکانت اینستاگرام خود ۲۰۱ میلیون فالوور (دنبال‌کننده) دارد. مجله فوربز در سال ۲۰۱۳ در لیست سالانه قدرتمندترین افراد مشهور، جانسون را در رتبه ۲۵ ام ذکر کرد و سال ۲۰۱۶ لیست سالانه تایم ۱۰۰ او را بانفوذترین فرد جهان نامید و همچنین، مجله عضله و تناسب اندام از او به عنوان «مرد قرن» یاد کرده‌است. دواین جانسون دارای رکورد بیشترین سلفی با طرفدارانش می‌باشد چراکه او در خلال اکران فیلم «سن اندریاس» در ۳ دقیقه بیش از ۱۰۵ سلفی با طرفدارانش انداخت و همان سال این رکورد در گینس ثبت شد.

سیاست

دواین جانسون در حزب جمهوری‌خواه ثبت نام کرد اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به باراک اوباما نامزد حزب دموکرات رای داد. او اکنون از لحاظ سیاسی مستقل است و در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اظهار داشت که به نامزد هیچ حزبی رای نخواهد داد. در سال ۲۰۱۶ خبرهایی مبنی بر نامزد شدن دواین جانسون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا منتشر شد و جانسون آن را تأیید کرده بود اما پس از چند ماه اعلام کرد که منصرف شده و برای انتخابات آینده اقدام نخواهد کرد. جانسون در این رابطه افزود که ممکن است نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود و سازمانی با عنوان «راک را پیش ببر» تأسیس کرده تا بتواند با کمیسیون انتخابات فدرال همکاری کند.

5ed8ecc685f5404c44058937

ثروت

جانسون بارها در فهرست پردرآمدهای هالیوود قرار گرفته و ثروت تجمیع شده از بازی در فیلم‌ها یا حضور در شوهای کشتی کج مثل راو و اسمک داون او را به یکی از ثروتمندترین چهره‌ها تبدیل کرده‌است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها