{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در آستانه بیستمین سال فعالیت نشر هرمس

رونمایی از آلبوم اوربیتون گروه اِنسو

رونمایی از آلبوم اوربیتون گروه اِنسو
کدخبر : 1182

در آستانه بیست سالگی نشر هرمس چهارشنبه بیستم آذرماه رونمایی آلبوم اوربیتون از گروه انسو رونمایی و اجرا خواهد شد.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی: "هرمس"بیستمین سال فعالیت خود را با رونمایی از آلبوم "اوربیتون" گروه "اِنسو" آغاز می‌کند . در چهل سال اخیر، این نخستین آلبومی است که از بدو برای انتشار روی صفحه گرامافون تولید شده است.

موسیقی "اِنسو" را عباراتی تشکیل می‌دهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه می‌شود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود می‌آورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد. از این رو پیوسته تند و کند می‌شود تا چالش‌هایی را برای شنونده ایجاد کند که آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد؟

گروه تلاش می‌کند از عبارات معنازدایی کند تا مخاطب این اختیار را بیابد که خود معنایی به آن ببخشد و انتخاب کند در کجای این فضای صوتی چند بعدی قرار گیرد و چه چیز را بشنود. این یک موسیقیِ مراقبه‌ایِ غیرِآیینی‌ست که بر ذهن تمرکز دارد و کمتر بر تکنیک‌های موسیقایی. هومن ثنایی، محمد طباخیان، کیارش رادمهر، سامان ثقفیان و سینا نجفلو اعضای این گروه هستند.

نخستین آلبوم انسو "اوربیتون" نام دارد. اوربیتون ذره داخل الکترون است که دور یک مدار می‌چرخد و باعث می‌شود که الکترون‌ها دور مدار بچرخد. این آلبوم برای نخستین بار طی چهل سال گذشته برای تولید روی صفحه گرامافون صدابرداری شده و بعد از پروسه ضبط و میکس دو مستر نهایی برای سی دی و صفحه گرامافون گرفته شده است.

چهارشنبه بیستم آذر ماه ساعت هشت و نیم شب، "اِنسو" تمامی قطعات آلبوم را اجرا می‌کند و طبق روال گذشته گروه اجرا قطعات با تغییراتی همراه خواهد بود. موسیقی این گروه شاید در تعاریف مرسوم ژانر نگنجد اما ریشه‌های موسیقی مینیمال و جز در آثار آن‌ها مشهود است.

گروه انسو چهار سال است که فعالیتش را آغاز کرده است. اعضای این گروه شامل می‌شود: "هومن ثنایی (گیتار الکتریک)، سامان ثقفی (گیتار الکتریک)، کیارش رادمهر (گیتار بیس)، ‌سینا نجفلو (درامز) و محمد طباخیان (پرکاشن)". 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها