{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آسیبی که کرونا به صنعت موسیقی انگلیس وارد کرد

بگذارید موسیقی زندگی کند

بگذارید موسیقی زندگی کند
کدخبر : 2154
خبرنگار:

دوشنبه گذشته ۴۰۰ نفر از بهترین نوازندگان انگلیس در میدان پارلمان لندن به نشان اعتراض با سازهایشان گرد هم آمدند و موسیقی زنده اجرا کردند. این گردهم‌آیی سازمان یافته با عنوان «بگذارید موسیقی زنده بماند» به موضوع عدم حمایت دولتی از نوازندگان مستقل می‌پرداخت و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

هنرام‌روز: تحقیقات نشان می‌دهد تنها ۲۰ درصد از نوازندگان مستقل تحت حمایت دولت هستند. برگزار کنندگان این گردهم آیی برای به رسمیت شناختن نوازندگانی که تحت حمایت دولتی نیستند دو دقیقه سکوت کردند. حاضران این گردهم آیی تنها نوازندگان کنسرت‌ها نیستند بلکه در ساخت موسیقی بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های نتفلیکس و موسیقی نمایش‌‌ها نیز همکاری دارند و تنها بخش هنر را شامل نمی‌شوند و کار آن‌ها بخشی از صنعت سرگرمی نیز هست.

این هنرمندان نسبت به وجود آمدن فقر فرهنگی در آینده نزدیک به دلیل شرایط ناشی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی اجراهای زنده و گروهی و عدم حمایت دولت از نوازندگان مستقل هشدار دادند.

آن‌ها می‌گویند سال‌ها تمرین و سرمایه گذاری کردیم تا به مهارت امروز رسیدیم و اگر این شرایط ادامه پیدا کند سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره به جایگاه کنونی برگردیم چرا که بسیاری از آنان در پی تعطیلی اجراها و بعد از آن بازگشایی سالن‌های اجرا با ظرفیت کم که از نظر اقتصادی امکانپذیر نیست با مشکلات اقتصادی مواجه شدند و به کار کردن در فروشگاه‌ها و مشاغل غیر مرتبط با هنر روی آورده‌اند.

BD960AE0-857E-4A47-9571-6C9C09ACCAB6

دیو وبستر، مدیر اتحادیه موسیقی‌دانان که ۳۲۰۰۰ نوازنده در انگلستان را تحت پوشش دارد، صنعت موسیقی انگلیس را در حال فروپاشی توصیف کرد و گفت دیدن آن در این شرایط قلبم را می‌شکند. براساس نظر سنجی این اتحادیه ۸۳ درصد نوازندگان در پاییز و زمستان پیش رو با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند.

بودجه کمکی که دولت وعده آن را داده ۱.۵۷ میلیارد پوند است که پرداخت آن با تاخیر همراه شده‌است و شورای هنر با اشاره به "حجم و پیچیدگی برنامه ها" از تأخیر عذرخواهی کرد.

صنایع هنری و فرهنگی سالانه حدود ۱۰.۸ میلیارد پوند به طور مستقیم به اقتصاد انگلیس کمک می کنند. علاوه بر این موسیقی و هنر زندگی افراد را غنی می‌‌کند و می‌تواند گذر از شرایط کنونی را آسانتر کند. بدون موسیقی، ما در جهانی فقیرتر زندگی می کنیم. موسیقی روحیه را بالا می‌برد و تفاوتی ندارد که موسیقی متن فیلم یا تئاتر موزیکال یا اجرای خیابانی و حتی موسیقی در رستوران و ... باشد.

EB42E01A-8C8A-4393-86E3-3646DAA2E5E6

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها