{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیتر کلارک، مدیر آرشیو اپرای متروپولیتن:

یادگارهایی از برترین خوانندگان زن در اپرای متروپولیتن نیویورک/ ویدئو

یادگارهایی از برترین خوانندگان زن در اپرای متروپولیتن نیویورک/ ویدئو
کدخبر : 2783

"لاتراویا" سومین اپرایی است که در تاریخِ سالن اپرای متروپولیتن نیویورک بیشترین اجرا را داشته است و خواننده‌های سوپرانوی بسیاری نقش ویولتا را در یک قرن گذشته ایفا کرده‌‌اند.

به گزارش هنرام‌روز، پیتر کلارک، مدیر آرشیو اپرای متروپولیتن، با نشان دادن تعدادی از یادگارهای این خوانندگان ما را به سفری در گذشته می‌برد.

او برنامه نخستین اجرای اپرای متروپولیتن نیویورک در پنجم نوامبر ۱۸۸۳ نشان می‌دهد و می‌گوید:«نقش ویولتا را در آن زمان مارسلا سِمبریچ ایفا می‌کرد؛ سوپرانوی معروف لهستانی که بارها در این نقش ظاهر شد.»

بخش بزرگی از مجموعه آرشیو را لباس‌های خوانندگان تشکیل می‌دهد. تا پیش از جنگ جهانی دوم لباس اجرای روی صحنه به خود خواننده اپرا می‌رسید. خوانندگانی نظیر بیدو سایائو،‌ خواننده معروف برزیلی که نخستین بار در ۱۹۳۳ نقش ویولتا را در متروپولیتن بازی کرد. او بسیار زیبا و جذاب بود و محبوبیت زیادی داشت.

یکی دیگر از خوانندگان مشهور نقش ویولتا، لوکرِتزیا بوری بود. مجسمه کوچک برنزی هنوز در حال ایفای نقش ویولتا دیده می‌شود.

اما کسی که بیشتر از هر خواننده دیگر این نقش را در متروپولیتن ایفا کرده لیچیا آلبانزه است و اینها جواهراتی است که او حین ایفای این نقش از آنها استفاده می‌کرد.

در سالهای ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ اپرای متروپولیتن اجرای تازه‌ای از لاتریویا را با حضور رناتا تبالدی به صحنه برد. تبالدی رقیب سرسخت ماریا کالاس بود. سال بعد کالاس برای اجرای همان نقش به متروپولیتن آمد اما گفت از لباس نقش بیزار است، حرف و حدیث‌های زیادی به راه افتاد. در آخر لباسی تازه برایش طراحی کردند که هنوز عکس آن در آرشیو موجود است.

لباس انریکو کاروسو، در نقش دوکِ ریگولِتو هم دیده می‌شود. کاروسو که سالها ستاره اپرای متروپولیتن نیویورک و جهان بود کارش را در ۱۹۰۳ در این سالن آغاز کرد.


منبع: euronews
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها