{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جدیدترین خودنگاره‌های «دیوید هاکنی» در ماه مارس به نمایش درمی‌آیند

جدیدترین خودنگاره‌های «دیوید هاکنی» در ماه مارس به نمایش درمی‌آیند
کدخبر : 11937
خبرنگار:

موزه فیتز ویلیام، گالری هئونگ، کالج داونینگ در دانشگاه کمبریج از تاریخ ۱۵ مارس میزبان نمایشگاه «چشم هاکنی: هنر و فناوری تصویرسازی» خواهدبود. در این نمایشگاه جدیدترین خودنگاره های دیوید هاکنی که با آیپد در نرماندی نقاشی شدند و تعدادی از آثار او که پیش از این هرگز در انگلستان به نمایش درنیامدند هم حضور دارد.

هنرام‌روز: «چشمِ هاکنی» کلیه اثار این هنرمند از دوره‌های کاری مختلف از سال ۱۹۶۰ تا به امروز چون طراحی‌هایی که سعی در انعکاس واقعیت داشتند تا اثار نمادینش در امریکا، عکاسی‌ها، کلاژها، آثاری که با ابزار نوری خلق کرده، نقاشیهایی که با آیپد کشیده و ویدئوها و مدل سازیهای سه بعدی، پژوهش‌های علمی و تاریخ هنر و کلیه ابتکاراتش را گرداوری کرده‌است. (در واقع انچه که در گذشته آموخته و هم اکنون برای هماهنگی با ابزار و امکانات جدید تغییر داده است.) 

جین مونرو، یکی از متصدیان موزه فیتز ویلیام مدعی است که این اولین نمایشگاهی است که اندیشه‌های علمی و هنر هاکنی را به صورت جدی مورد بررسی قرار داده است. 

دیوید هاکنی در سال ۱۹۹۹ از نمایشگاه ژان دومینیک انگر در گالری ملی لندن بازدید کرد و به ابزارهای نوری که پیش از اختراع عکاسی مورد استفاده هنرمندان بود علاقمند شد. او این علاقه را پیگیری کرد و نتایج تحقیقاتش را در سال ۲۰۰۱ در کتاب دانش مخفی منتشر کرد.

 در گالریهای موزه فیتز ویلیام آثار دستی و دیجیتالی دیوید هاکنی در کنار آثار هنرمندانی چون ویلیام هوگارت، ونگوگ، کلود مونه، جان کانستبل و اندی وارهول به نمایش گذاشته می‌شود.

مارتین گی‌فورد، یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه «چشم هاکنی» که نویسنده چند کتاب با همکاری هنرمند و درباره اوست می‌گوید: «این نمایشگاه نگاهی جدید به آثار هنرمند است و تلاش مادام‌العمر هاکنی برای یافتن راه‌های جدید برای به تصویر کشیدن دنیای اطرافمان را نشان می دهد.در این نمایشگاه همچنین تاریخ هنر را از دیدگاه هاکنی میبینیم.»

منبع: گاردین

 

  • download (1)
  • download
  • FLjVvA9XEAAhvQ-
  • image-20161112-9093-vxro04
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها