{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی دستور سرمایه‌گذاری ۳.۷ میلیارد دلاری را در بخش فرهنگ و هنر این کشور صادر کرد

رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی دستور سرمایه‌گذاری ۳.۷ میلیارد دلاری را در بخش فرهنگ و هنر این کشور صادر کرد
کدخبر : 15694
خبرنگار:

رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی یون سوک یول دستور سرمایه‌گذاری ۳.۷ میلیارد دلاری در بخش فرهنگ و هنر این کشور را صادر تا کره جنوبی از نظر فرهنگی جذاب‌تر شود. یکی از برنامه‌های دولت جدید کره جنوبی در بخش فرهنگ تبدیل کاخ ریاست جمهوری سابق به یک مجموعه فرهنگی شبیه به کاخ ورسای است.

هنرام‌روز: بودجه فرهنگی بیش از ۳ میلیارد دلاری قرار است که در فیلمسازی، تلویزیون، هنر‌های تجسمی و سایر پروژه‌های فرهنگی هزینه شود. 

دولت جدید امیدوار است تا قبل از افتتاح رویداد هنری فریز سئول و نمایشگاه کیاف و افتتاحیه دوسالانه بوسان کره جنوبی را به یک مقصد فرهنگی جذاب تبدیل کند.

رییس جمهور این کشور همچنین در اولین نشست خبری خود با وزیر فرهنگ پارک بوگیون درخواست کرد که برای خرید اثار هنری هنرمندان جوان و معلول و افراد به حاشیه رانده شده را در اولویت قرار دهند. 

یون سوک یول در گفت‌وگو با رسانه‌های کره از نمایش عمومی ۲۳ هزار اثر هنری جمع اوری شده توسط رییس شرکت سامسونگ در یک تور سراسری خبر داد. 

قرار است خانه ابی یا کاخ مکان ریاست جمهوری سابق در سئول که به نام چئونگ وا دائه نیز شناخته می شود، به یک مجتمع فرهنگی تبدیل شود. معماری این ساختمان همانطور که هست حفظ می‌شود و قرار است بخش‌هایی از ان به محلی برای نمایش اثار هنری مدرن و معاصر که ۶۰۰ اثر ان متعلق به مجموعه خانه ابی است، تبدیل شود. پیشبینی می‌شود که اولین نمایشگاه این مرکز در پاییز برگزار شود و فضای بیرونی ساختمان به پارک مجسمه تبدیل شود.

بخشی از این سرمایه هم قرار است برای حمایت از ۱۰ نفر از افراد با استعداد در زمینه فرهنگ و هنر صرف شود. 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها