{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در موزه منطقه غیرنظامی کُره اثار هنری را با همراهی اسکورت نظامی تماشا کنید

در موزه منطقه غیرنظامی کُره اثار هنری را با همراهی اسکورت نظامی تماشا کنید
کدخبر : 8740
خبرنگار:

موزه‌ Unimaru از تاریخ ۱۵ سپتامبر با نمایشگاه «پلتفرم هنر و صلح DMZ 2021» با آثاری از ۳۲ هنرمند چون اولافور الیسون، فرانسیس آلیس، نام جون پیک، هاگ یانگ و ... افتتاح شد. مدیر هنری این موزه یون شیم چانگ امیدوار است هنرمندان کره شمالی هم بتوانند در آینده در این موزه نمایشگاه داشته باشند و به آرت نت نیوز می‌گوید: «فکر می‌کنم که هنر بتواند منطقه DMZ را غیرنظامی کند. شاید هنر بتواند واقعا این منطقه را خلع صلاح کند و درباره مسائل پیچیده صحبت کند.»

هنرام‌روز: نام این موزه ترکیبی از  uni برای اتحاد و maru (کلمه کره ای به معنی فضا) است، با این امید که جایی باشد که به صلح و اتحاد کمک کند.

منطقه غیر نظامی کره DMZ (Korean Demilitarized Zone) نوار مرزی به طول ۲۵۰ کیلومتر و عرض حدود چهار کیلومتر است که شبه جزیره کره را تقریباً به دو قسمت تقسیم می‌کند و نقش حائل را میان دو کشور کره‌ی شمالی و کره‌ی جنوبی دارد. این منطقه که از سال ۱۹۵۳ میلادی و در پایان جنگ سه‌ساله‌ی کره به وجود آمده است، علی‌رغم نامش یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیاست. درون این منطقه هیچ گونه تاسیسات نظامی وجود ندارد، اما دو سوی آن یکی از نظامی‌ترین نقاط جهان است. گاهی اوقات مذاکراتی در این منطقه برگزار می‌شود و در زمانی که روابط میان دو کشور پرتنش نیست، توریست‌ها می‌توانند از بخش جنوبی این منطقه بازدید کنند.

ساختمان موزه یونی‌مورا در سال ۲۰۰۳ به عنوان گذرگاهی موقت در این منطقه ساخته شد و محل بازرسی بازدیدکنندگان پیش از ورود به منطقه Korean Demilitarized Zone بود.

این مرکز که از زمان افتتاح یک دفتر بزرگتر در سال ۲۰۰۷ خالی بود و به تازگی توسط هیونجون میهن معمار ساختمان موزه هنرهای معاصر سئول بازسازی شد تا به محلی با سقف بلند و برای نمایش آثار هنر معاصر تبدیل شود. 

در اولین نمایشگاه این موزه در کنار آثار به نمایش درآمده قابی خالی در فضای نمایشگاه قرار دارد. قابی که مدیر موزه  آرزو دارد آثار هنرمندان کره شمالی را در آن ببیند. 

بخشی از نمایشگاه در ایستگاه قطار کره شمالی و جنوبی در منطقه غیر نظامی کره قابل مشاهده است. این ایستگاه‌‍ که می‌تواتد در صورتی که مرز بین دو کره باز شود مسافران زیادی را جابه جا کنند در حال حاضر خالی و خلوت است. 

در بخشهایی از نمایشگاه که به کره شمالی نزدیک است و پیش از این پست نگهبانی بوده، بازدیدکنندگان باید جلیقه ضد گلوله بپوشند. علاوه بر این چند سرباز با حمل پرچم کره و سازمان ملل آنها را همراهی می‌کنند. 

در این بخش اثری از Haegue Yang هنرمند کره جنوبی قرار دارد. این اثر هنری که یک گوی گرد به نظر می‌رسد، در واقع یک عدسی نامتقارن است که ماهیت تقسیم شدن دو کره را منعکس می‌کند و  بالای ان پرینت سه بعدی و شفافی از برفک کم رنگ، گونه‌ای پرنده در حال انقراض بومی DMZ قرار دارد، که یادآور این موضوع است که چگونه طبیعت به مرزها کاری ندارد و تقسیم کره شمالی و جنوبی را تشخیص نمی‌دهد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها