{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دورهمی‌های هنری در موزه هنرهای معاصر تهران

دورهمی‌های هنری در موزه هنرهای معاصر تهران
کدخبر : 16875

طی مراسمی آلبوم باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران منتشر شد.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، به مناسبت روز جهانی گل و گیاه، برای نخستین بار آلبوم باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران منتشر و هم زمان کافه موزه پس از سال‌ها بازگشایی شد.

این آلبوم مجسمه‌های رنه ماگریت، هنری مور، مکس ارنست، الکساندر کالدر، آرلوندو پومودورو ، تونی کرگ، کارل اشلامینگر، مارینو مارینی، ادوارد چیلیدا، پرویز تناولی، بیژن بصیری و ... که سال‌هاست در باغ مجسمه هستند را در خود جای داده است.

62641715

در مراسم بازگشایی کافه موزه‌ هنرهای معاصر، عبادرضا اسلامی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در سخنانی کوتاه گفت: باغ موزه هنرهای معاصر تهران در قلب پایتخت یک موهبت است؛ هم‌نشینی طبیعت و هنر قابی ساخته در نهایت زیبایی و شکوه که شایسته تکریم است. خرسندم که آلبومی اختصاصی با محوریت آثار ماندگار ایرانی و خارجی باغ موزه منتشر می‌شود. و جای خوشبختی است این آلبوم هم زمان با بازگشایی کافه موزه هنرهای معاصر تهران متولد می شود. فرصتی برای نشستن، اندیشیدن و گفتگو کردن لازمه پسا تماشای آثار هنری است؛ از این روست که امروزه موزه‌ها کافه محور هستند و موهبت تبادل نظر و دورهمی را در دسترس قرار می دهند.

62641714

عرفان عبداله‌زاده، مدیر کافه موزه هنرهای معاصر تهران هم گفت که کافه قرار است برنامه‌های متنوعی با رویکرد هنری داشته باشد تا ذیل دورهمی و هم اندیشی هنردوستان و هنرمندان اتفاقاتی متفاوت رخ دهد.

بر اساس اعلام موزه هنرهای معاصر تهران پیش از این نیز به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ آلبومی از گزیده بهاری گنجینه، ماه رمضان گذشته گزیده‌ای از آثار هنر اسلامی گنجینه و در دهه کرامت اثر ضامن آهو از کاظم چلیپا (ترکیب مواد ۱۳۷۹) به شکل کارت توسط موزه منتشر شده است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها