{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه لوور، مرکز فرهنگی پمپیدو و کاخ ورسای میزبان بزرگداشت هنرمند فقید کریستین بولتانسکی می‌شوند

موزه لوور، مرکز فرهنگی پمپیدو و کاخ ورسای میزبان بزرگداشت هنرمند فقید کریستین بولتانسکی می‌شوند
کدخبر : 7230
خبرنگار:

سه مرکز فرهنگی و هنری مهم شهر پاریس از اواسط ماه اکتبر تا سال اینده میزبان رویدادهای هنری و نمایشگاه‌هایی برای بزرگداشت کریستین بولتانسکی می‌شوند. این نمایشگاه‌ها در موزه لوور، مرکز فرهنگی پمپیدو و کاخ ورسای برگزار و زندگی و اثار این هنرمند فقید را که چندی پیش و در سن ۷۶ سالگی درگذشت، بررسی می‌کنند.

هنرام‌روز: بولتانسکی هنرمندی خودآموخته بود و به خلق هنر از اشیای یافته‌شده و یا اماده شهرت داشت. او همواره به موضوعاتی چون مرگ و فراموشی درگذشتگان، حضور و غیاب، حافظه و مرگ و گذر زمان پرداخت.  

سرپرستان مرکز پومپیدو در حال برنامه ریزی برای برگزاری دو رویداد مهم هستند که یکی از ان‌ها بازسازی و اجرای اپرای Fosse برای تاریخ ۱۲ اکتبر است. این اثرا توسط بولتانسکی، ژان کالمن و فرانک کراوچیک طراحی و ساخته شد و قرار است در فضای پارکینگ زیر گالری اجرا شود. این اجرای اپرا شامل یک گروه کر، شش پیانو و ۱۲ ویولنسل (به اضافه یک ویولنسل اصلی) است، برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۰ اجرا شده‌بود. در اجرای این اپرا عموم مردم و حتی ارواح سرگردان و نورپردازی بخش مهمی از اثر خواهند بود. 

دیگر برنامه برگزاری نمایشگاه زندگی غیرممکن کریستین بولتانسکی از تاریخ ۱۳ اکتبر تا ۱۳ اوریل ۲۰۲۲ است که اثار این هنرمند از سال ۱۹۶۸ تا زمان مرگ هنرمند را در سه گالری موزه نمایش می‌دهد و چیدمان ضربان قلب ۲۰۰۵ را شامل می‌شود.

موزه لوور نیز ارشیو بولتانسکی از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۸ را به نمایش خواهد گذاشت. این اثر که پیش از این در گالری در Grande Galerie نمایش داده شده‌بود، شامل ۶۴۶ جعبه بیسکویت، ۱۲۰۰ عکس و ۸۰۰ سند مربوط به زندگی هنرمند است. سرپرست برگزاری این نمایشگاه کاترین گرنیر در مرکز فرهنگی پومپیدو درباره ارشیو بولتانسکی می‌نویسد که این چیدمان بر اساس خاطرات و فعالیت‌های روزانه بولتانسکی از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۸ شکل گرفته و از کم اهمیت‌ترین تا مهمترین ان‌ها را شامل می‌شود. از حداقل تا مجسمه سازی.

دیگر اثر این هنرمند چیدمانی صوت محور است که در سال ۲۰۰۹ در کلیسای حامع سالزبورگ ارائه شد و L’Horloge Parlante (ساعت سخنگو) نام دارد و صدایی است که در حال راوی ثانیه‌ها، دقیقه‌ها و ساعت‌های گذشته است.

منبع: ارت نیوز پیپر

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها