{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کتابخانه واتیکان به فضایی برای نمایش هنر معاصر تبدیل شد

کتابخانه واتیکان به فضایی برای نمایش هنر معاصر تبدیل شد
کدخبر : 9734
خبرنگار:

کتابخانه واتیکان به تازگی به گالری‌ای برای نمایش آثار هنر معاصر تبدیل شده و چند روز پیش اولین نمایشگاهش را با آثار «پیرو روفرو» هنرمند ایتالیایی با عنوان «همه: انسانیت در راه است» افتتاح کرد.

هنرام‌روز: پیش از این کتابخانه حواریون واتیکان تنها برای پژوهشگران قابل دسترسی بود اما با حمایت پاپ فرانسیس و حمایت مالی گروه کرک کرکوریان تبدیل به گالری شد. 

gettyimages-1352145780-2048x2048

آثار پیر روفرو برای این نمایشگاه با الهام از اخرین بیانیه پاپ که در واقع نامه ای سرگشاده به روحانیون و مردم معمولی درباره برادری و دوستی بود، خلق شدند. 

gettyimages-1352145776-2048x2048

در بیانیه واتیکان امده که روفرو از طرف کلیسا مامور شد تا اثری را با موضوع مهاجرت و سفر برای گالری جدید خلق کند. روفرو طراحی‌هایی از گیاهان یک جنگل سرسبز استوایی را برای قرار گیری روی قفسه های چوبی قرن هفدهمی کتابخانه اماده کرد. در بخشهای دیگر نمایشگاه نیز چیدمانهایی با استفاده از نقشه‌های زمینی و هوایی قدیمی فرهنگ های مختلف  خلق و نصب شدند که به مفهوم انسان و ارتباط میان انسانها و دیگر موجودات به یکدیگر و با اکوسیستم و مسئولیتی که در قبال ان دارند، می پردازد. 

gettyimages-1352145775-2048x2048

پاپ فرانسیس هم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت و گفت: «کلیسا باید به اهمیت زیبایی و فرهنگ واقف باشد.» او در کتاب خود در سال ۲۰۱۵ با عنوان «پاپ فرانسیس: ایده من از هنر» اعلام کرده بود که از موزه‌های واتیکان در جهت پذیرفتن اَشکال جدید هنر، حمایت می‌کند.

یکی از برگزار کنندگان نمایشگاه می گوید: «واتیکان به دنبال تقویت برنامه‌های هنری و فرهنگی است.»

در کنار نمایش آثار روفرو فضایی از کتابخانه هم به نمایش نسخه‌های خطی و نقشه‌هایی از کتابخانه واتیکان اختصاص یافته است. در این بخش نقشه‌ای به طول ۲۰ فوت که قرن هفدهم و توسط کاشف عثمانی اولیا چلبی از رود نیل کشف شده در کنار نقشه‌های قدیمی جهان ترسیم شده در چین به نمایش درامدند. 

روفرو به خبرگزاری CNA درباره این نمایشگاه می گوید: «برخورد با میراث عظیم کتابخانه حواریون واتیکان برایم من سفری به دانش، جغرافیا و تاریخ بشریت بود.»

منبع: آرت نت نیوز

tutti

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها