{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کمپین جدید ای‌وی‌وی هنرمند چینی با تردمیل جولیان اسانژ برای نجات او و دفاع از ازادی مطبوعات

کمپین جدید ای‌وی‌وی هنرمند چینی با تردمیل جولیان اسانژ برای نجات او و دفاع از ازادی مطبوعات
کدخبر : 9903
خبرنگار:

در سال ۲۰۱۶ جولیان آسانژ یک تردمیل به آی‌وی‌وی هدیه داد. حالا این هنرمند با همان تردمیل کمپین‌ #RunForOurRights را برای نجات بنیانگذار ویکی‌لیکس راه اندازی کرده‌است. او تردمیل را انتخاب کرده‌ چرا که نشانه‌ای از ناتوانی حرکت رو به جلو و در جا زدن حتی هنگام دویدن است. آی‌وی‌وی هنرمند چینی می‌گوید هر گونه تهدیدی برای جولیان آسانژ تهدیدی برای آزادی مطبوعات در کل جهان است.

هنرام‌روز: این هنرمند و فعال اجتماعی از مردم جهان خواسته که به حکم دادگاه بریتانیا مبنی بر بازگرداندن آسانژ به امریکا توجه کنند.

انگیزه راه اندازی این کمپین در شبکه‌های اجتماعی توسط ای‌وی‌وی حکم دادگاه عالی انگلیس بود که اجازه بازگردادند اسانژ را به امریکا صادر کرد. 

اتهام جاسوسی به اسانژ و صدور این حکم اعتراض طرفداران ازادی مطبوعات را برانگیخته‌است.

جولیان اسانژ در سال ۲۰۱۰ در وب سایت ویکی‌لیکس صدها فایل محرمانه مربوط به جنگ‌های امریکا در افغانستان و عراق را منتشر کرد. 

ای‌وی‌وی نیز در اعتراض به این حکم روز دوشنبه کمپینش را با انتشار ویدیویی در اینستاگرام که در ان در حال دویدن روی تردمیل اسانژ است، اغاز کرد. این ویدئو با صدای تیراندازی همراه است.

آی از فالوورهایش دعوت کرده تا ویدیوهای خود را همراه با هشتگ #RunForOurRights و #Treadmill منتشر کنند و کسانی که تردمیل ندارند ویدیویی از خود در حال دویدن روی کف لغزنده حمام ضبط کنند.

آی‌وی‌وی در گفت‌گو با آرت نت نیوز ویکیلیکس را یک پلت فرم رسانه‌ای خوانده: «آزادی مطبوعات مهم ترین ستون یک جامعه آزاد است. بدون آزادی مطبوعات، آزادی بیان وجود ندارد و بدون اینها آزادی و دموکراسی وجود ندارد. این ارزشی است که امروز باید از آن دفاع کنیم. به عنوان یک هنرمند، می خواهم از روش خودم برای افزایش آگاهی مردم استفاده کنم.»

آی‌وی‌وی و جولیان اسانژ سه بار با یکدیگر ملاقات کردند. اولین ملاقات ان‌ها در سپتامبر ۲۰۱۵ در سفارت اکوادور در لندن بود. جایی که اسانژ پس از اتهام به تجاوز جنسی به چند زن در سوئد در انجا پنهان شد.

(تحقیقات مقامات سوئدی در اینباره در نهایت متوقف شد.)

آی می‌گوید: «در این دیدار متوجه شدم که اسانژ به هنر امیدوار است. او امیدوار بود که هنرمندان بتوانند کاری برای وضعیت او انجام دهند.»

یک سال بعد، آی ایمیلی از آسانژ دریافت کرد که در ان نوشته او می‌خواهد تردمیلی را که در سفارت اکوادور استفاده می‌کرده را به آی هدیه دهد. این تردمیل بعدا  به استودیوی هنرمند در برلین ارسال شد جایی که آی از سال ۲۰۱۵ تا زمانی که در سال ۲۰۱۹ و پیش از اینکه به انگلیس برود، در تبعیدی خودخواسته زندگی کرد. 

آی‌وی‌وی که در سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۰ روز در چین زندانی بود نگران سلامتی آسانژ است. در اواخر اکتبر گزارش شد که اسانژ در زندانی در جنوب لندن دچار سکته مغزی شده‌‌است.

آی می‌گوید: «او نمی تواند در شرایطی که تحت آن نگهداری می‌شود، زنده بماند و امیدوارم این کمپین بتواند در وضعیت آسانژ تغییر ایجاد کند.»

قرار است تردمیلی که اسانژ به ای‌وی‌وی هدیه داده در کنار اثار جدیدش در نمایشگاه بزرگی که در ماه مارس از این هنرمند در وین برگزار می‌شود، به نمایش دربیاید.

منبع: Artnet news

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها