{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خبر ساخت موزه‌ای جدید برای هانس کریستین اندرسون

خبر ساخت موزه‌ای جدید برای هانس کریستین اندرسون
کدخبر : 2802

خالق داستان‌های جوجه اردک زشت، لباس جدید پادشاه و دخترک کبریت فروش «هانس کریستین اندرسون» داستانی افسانه‌ای با عنوان «تیندرباکس» نوشته‌است که قصه درختی را روایت می‌کند که زیر زمین زندگی می‌کند و در دنیای تخیلی او اتفاقات عجیب و غریب زیادی می‌افتد.

هنرام‌روز: دنیای اعجاب انگیز این داستان و زندگی هانس کریستین اندرسون، توسط یک تیم معماری به سرپرستی «کنگو کوما» از کشور ژاپن به واقعیت تبدیل شده و قرار است موزه‌ای بر اساس این طرح در شهر ادنسه زادگاه و محل زندگی این نویسنده دانمارکی ساخته شود. کنکو کوما می‌گوید: «ایده طراحی این موزه شبیه روش اندرسون است ، جایی که یک جهان کوچک ناگهان به یک جهان بزرگتر تبدیل می‌شود.»

این پروژه ترکیبی از معماری و طراحی هنری است و قرار است در تابستان سال ۲۰۲۱ افتتاح شود. یکی از اهداف ساخت این موزه تشویق به مطالعه بیشتر داستان‌های اندرسون است.

«هنریک لوبکر» مدیر دانمارکی ساخت این موزه جدید می‌گوید: دنیای خلق شده توسط اندرسن هنوز ناشناخته است و بسیاری از ابعاد داستان‌های این نویسنده باید بیشتر معرفی شود. در موزه جدید سعی شده است ابهام و تخیل هنری اندرسن در ترسیم دنیای خودش را به واقعیت تبدیل شود.

 خانواده هانس کریستین اندرسن از افراد سرشناس دانمارکی بودند، اما خود اندرسن بیشتر شهرت خود را از نوشتن داستانهای تخیلی‌اش کسب کرد. داستان‌های این نویسنده به ۱۵۰ زبان ترجمه شده‌است و همچنان میلیون‌ها نسخه از آنها در سراسر جهان چاپ می‌شود. او حدود ۲۲۰ داستان تخیلی نوشته ‌است. داستان ملکه برفی در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی و با حمایت کمپانی والت دیزنی، به صورت انیمیشن و با نام frozen (منجمد) ساخته شد.

 

  • WhatsApp Image 2021-03-17 at 1.34.34 PM (1)
  • WhatsApp Image 2021-03-17 at 1.34.34 PM
  • WhatsApp Image 2021-03-17 at 1.34.35 PM (1)
  • WhatsApp Image 2021-03-17 at 1.34.35 PM
  • WhatsApp Image 2021-03-17 at 1.34.36 PM
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها