{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رونمایی از الواح هخامنشی استرادی از آمریکا در موزه ملی

رونمایی از الواح هخامنشی استرادی از آمریکا در موزه ملی
کدخبر : 17010

امروز 29 اردیبهشت همزمان با روز موزه در موزه ملی از الواح هخامنشی استردادی از آمریکا رونمایی خواهد شد

به گزارش هنرامروز به نقل از عصرایران هادی میرزایی ـ مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ از نمایش الواح هخامنشی استردادشده به ایران همزمان با روز جهانی موزه‌ها خبر داد و تاکید کرد: صرف برگرداندن یک شیء و نمایش آن در موزه هدف ما نیست، بلکه پژوهش و دلیل خروج آن از کشور، هدف ماست.

او درباره سرانجام باقی‌مانده الواح هخامنشی که همچنان در اختیار موسسه شیکاگو است و اعزام کارشناسان ایرانی به آمریکا برای بازگرداندن آنها، اظهار کرد: استرداد الواح همچنان درحال پیگیری است. محدودیت‌های بین دو کشور برای اعزام این کارشناسان وجود دارد. بر اساس مکاتباتی که با مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو انجام شده، ارسال آثار بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص شده و مجوز اعزام گروه ایرانی هم از سوی دولت صادر شده است، اما منتظر موافقت کشور آمریکا هستیم.

مدیرکل موزه‌ها در ادامه گفت: همزمان با روز جهانی موزه‌ها، از برترین موزه‌ها تجلیل خواهد شد و در ۱۱ استان آثار کمتر دیده‌شده به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین، آثار دیده‌نشده جیرفت پس از ۵۰ سال برای مردمی که حافظ آن بوده‌اند، به نمایش درمی‌آید.

میرزایی همچنین گفت: در هفته میراث فرهنگی در تهران نشستی با مجموعه‌داران و رویداد مشترکی با سازمان آتش‌نشانی خواهیم داشت.

 

منبع: عصر ایران
ارسال نظر:

  • پربحث ترین ها