{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مزایده یک نقاشی ۳۰ میلیون دلاری

مزایده یک نقاشی ۳۰ میلیون دلاری
کدخبر : 16989

یک اثر هنری دولوحی اثر «برایس ماردن»‌ درحالی به زودی در یک حراجی ارائه خواهد شد که پیش بینی می‌شود بتواند رکورد فروش آثار این هنرمند آمریکایی را بشکند.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، یک اثر هنری از «برایس ماردن»، نقاش آمریکایی که سال گذشته در سن ۸۴سالگی درگذشت، درحالی در ماه «مه»‌ در حراجی «کریستیز»‌ به مزایده گذاشته خواهد شد که انتظار می‌رود به قیمتی بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«آرت‌نیوز» نوشت،‌ این نقاشی بزرگ که «رویداد»‌ نام دارد،‌ در فاصله ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ توسط «ماردن»‌ خق شد و در جریان حراجی آثار قرن بیستم و بیست و یکم «کریستیز» در نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. اگر این اثر به پایین‌ترین قیمت برآوردشده هم فروخته شود،‌ رکورد فروش آثار این هنرمند جا به جا خواهد شد.

نقاشی «رویداد»‌ بخشی از مجموعه نقاشی‌های «تصاویر مناسب از باغ هواپیما»‌ است که از ۶ نقاشی با اشکال خمیده مشهور او تشکیل شده است.

نقاشی‌هایی با چنین ویژگی‌های مشابهی او را به شهرت رساند و به برگزاری نمایشگاه‌هایی در «موزه گوگنهایم» در سال ۱۹۷۵ و «موزه هنر مدرن»‌ در سال ۲۰۰۶ منجر شد.

پس از اینکه «ماردن»‌ نقاشی «رویداد»‌ را در سال ۲۰۰۷ خلق کرد یک مجموعه‌دار خصوصی آن را خرید و هرگز آن را به هیچ نمایشگاهی امانت نداد و به همین دلیل این اثر هنری برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشد.

 این نقاشی قبل از اینکه به مزایده گذاشته شود، در روزهای افتتاحیه هفدهمین دوره از نمایشگاه «آرت دبی»، که یک نمایشگاه بزرگ در خاورمیانه است، برای نخستین‌بار در ۱۷ سال گذشته برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

در حال حاضر نقاشی «مکمل‌ها» که در سال ۲۰۲۰ در حراجی «کریستیز» به قیمت ۳۰.۹ میلیون دلار فروخته شد، به عنوان گران‌ترین اثر فروخته‌شده «برایس ماردن»‌ شناخته می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها