{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ادای احترام لوکارنو به خالق «پدر سالار»

ادای احترام لوکارنو به خالق «پدر سالار»
کدخبر : 16996

دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» از برگزاری برنامه ویژه برای ادای احترام به «پائولو تاویانی» فیلمساز ایتالیایی خبر دادند.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، «جیونو ای. نازارو» مدیر هنری جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای گفت: «داستان پائولو و ویتوریو تاویانی، داستان سینمای ایتالیا پس از پایان جنگ جهانی دوم است. جشنواره فیلم لوکارنو در چندین نوبت از آثار آن‌ها که لحظه‌ای مهم در سینمایی مدرن بود، قدردانی کرده است».

پائولو تاویانی فیلمساز برجسته ایتالیایی که به تازگی در سن ۹۲ درگذشته است به همراه برادش «ویتوریو« که در سال ۲۰۱۸ در سن ۸۸ سالگی درگذشت، فیلم‌های برجسته متعددی ساخته‌اند، از جمله درام روستایی «پدرسالار» برنده نخل طلای کن در سال ۱۹۷۷ و «سزار باید بمیرد» برنده خرس طلایی برلین در سال ۲۰۱۲ از جمله آثارشان است.

مدیر جشنواره لوکارنو با اشاره به آخرین فیلم پائولو تاویانی با عنوان «لئونورا آدیو» که در رقابت برلیناله نمایش داده شد، افزود: «پائولو در دسترس و سخاوتمند بود. او دوره‌های مهمی از تاریخ ما و سینمای ایتالیا را گذرانده بود، با این حال تمایل او به اشتراک‌گذاری آثارش با افزایش سنش کم نشده بود».

اولین موفقیت برادران «تاویانی» در سال ۱۹۷۷ میلادی رقم خورد که موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن با فیلم «پدرسالار» شدند. این فیلم درباره چوپانی در ساردیناست که تلاش می‌کند با آموزش خود از دست پدر دیکتاتورش فرار کند.

برادران «تاویانی» فعالیت خود را با خبرنگاری آغاز کردند و سپس به سمت ساخت فیلم‌های بلند به سبک مستند روی آوردند و در طول بیش از پنج دهه فعالیت سینمایی جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر سینمایی چون کن، ونیز، برلین و جایزه «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا را کسب کردند.

 «خرابکاران»(۱۹۶۷)، «زیر نشان عقرب»(۱۹۶۹)، «شب سنت لورنزو»(۱۹۸۲)، «سن‌میکله یک خروس داشت»،‌ «آلونسانفان»، «مردی برای سوختن» و «ایتالیا یک کشور فقیر نیست» نیز از دیگر آثار این دو برادر سینمایی است.

هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست ۲۰۲۴ (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها