{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف یک مجسمه ۱۸۰۰ساله

کشف یک مجسمه ۱۸۰۰ساله
کدخبر : 16997

باستان‌شناسان با کاوش در یونان یک مجسمه مرمرین ۱۸۰۰ ساله به شکل سر یکی از شخصیت‌های اساطیری یونان باستان را کشف کردند.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، ‌ گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در شهر باستانی «فیلیپی» واقع در شمال غربی یونان سر یک مجسمه تقریبا سالم به شکل «آپولون»، ایزد یونان باستان را کشف کردند.

«آرت‌نت» نوشته است این مجسمه که قدمت آن به فاصله قرن دوم تا سوم میلادی بازمی‌گردد، ‌ مردی جوان با موهای فر و تاجی از جنس برگ را به تصویر می‌کشد. این مجسمه اواخر سال ۲۰۲۳ توسط گروهی متشکل از ۱۵ دانشجو و یک استاد دانشگاه در «فیلیپی» کشف شده بود.

کارشناسان معتقدند این مجسمه در ابتدا به عنوان یک پیشکش ساخته شده بود، اما محل کشف آن نشان می‌دهد بعدها به عنوان یک شیء‌ تزئینی در میدان شهر استفاده شده است. کارشناسان همچنین با توجه به کشف یک سکه تصویرگر امپراتور «لئو ششم» در نزدیکی آن به این نتیجه رسیدند که این محوطه از قرن هشتم یا نهم میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سال گذشته نیز باستان‌شناسان یک مجسمه باستانی به شکل «هرکول» را در همین محوطه تاریخی کشف کرده بودند.

«فیلیپی» در سال ۳۵۶ پیش از میلاد توسط «فیلیپ دوم مقدونی» پدر «اسکندر مقدونی» ‌ تأسیس شد. این شهر به دلیل موقعیتش نسبت به «ویا اگناتیا»، جاده‌ای که اروپا را به آسیا متصل می‌کرد، به ثروت و شهرت رسید. اهمیت آن تا دوران امپراتوری روم ادامه یافت و محل نبرد بین نیروهای مارک آنتونی و آگوستوس علیه نیروهای «مارکوس یونیوس بروتوس» و «گایوس کاسیوس لونگینوس» بود.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها