{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک در گالری شیرین

نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک در گالری شیرین
کدخبر : 1050

یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک با نمایش ۵۴ اثر با همکاری انجمن هنرمنان مجسمه ساز ایران در گالری شیرین افتتاح شد.

به گزارش هنر‌ام‌روز، این نمایشگاه قدیمی‌ترین نمایشگاه "انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران" است و در اولین دوره به همت "محمد حسین عماد" و دیگر اعضا هیات مدیره آن زمان برپا شد. در دوره‌های اول فقط اعضای انجمن مجسمه سازی در آن شرکت داشتند و نمایشگاه در خانه هنرمندان برگزار می‌شد، اما در دوره‌های بعدی این نمایشگاه سالانه در گالری‌های خصوصی برگزار شد و از تمامی هنرمندان دعوت شد تا در این فراخوان و نمایشگاه شرکت کنند.

"هومن سلیمی" دبیر نمایشگاه مجسمه‌های کوچک  درباره این نمایشگاه گفت: "در ابتدا رویکرد انجمن از برپایی این نمایشگاه ارایه آثار با ابعاد کوچک و فراهم کردن شرایط فروش این آثار بود . به تدریج برگزارکنندگان این نمایشگاه جهت پیشرفت مجسمه سازی به فکر تغییر در روند برگزاری این نمایشگاه افتادند."

به گفته "هومن سلیمی" در یازدهمین دوره برگزاری این نمایشگاه؛ گالری شیرین بیشترین همکاری را با انجمن داشته است. شیوه برگزاری این نمایشگاه در یازدهمین دوره خود تغییر کرده و هنرمندان برای این دوره از نمایشگاه اثر خلق کرده اند و در این رویداد دیگر شاهد نمایش آثار تکراری نیستیم.

در اولین مرحله داوری "یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک" تعداد ۴۳۸ اثر از ۲۴۷ هنرمند به دبیرخانه انجمن ارسال شد و تعداد ۱۴۱ اثر که واجد شرایط نمایشگاه بودند بررسی شدند. کارهایی که بر اساس فراخوان طراحی و اجرا شده‌اند و شرایط نمایشگاه را رعایت کرده بودند با در نظر گرفتن این که آثار دیگر بر روی پایه قرار نمی گیرد و هنرمند از دیگر امکانات نصب برای آثارش در فضای گالری استفاده می کند، انتخاب شدند. در مرحله اول ۵۴ اثر به داوری "کوروش گلناری"، "بهرنگ صمدزادگان" و "بهداد لاهوتی" برای بازبینی و داوری نهایی انتخاب شدند. 

یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک از یکم تا 13 آذر در گالری شیرین برپاست.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها