{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تعدادی از داوران و دبیران دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر انصراف دادند

از همکاری با این رویداد معذوریم

از همکاری با این رویداد معذوریم
کدخبر : 1468

"ابراهیم حقیقی" دبیرکل دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر به احترام جان باختگان سانحه هوایی از همکاری با جشنواره تجسمی فجر کناره گیری کرد. داوران ودبیران دیگر بخش‌های این جشنواره هم در بیانیه‌های جداگانه و چند نفره انصراف خود از همکاری با جشنواره تجسمی فجر را اعلام کردند.

به گزارش هنر‌ام‌روز، "ابراهیم حقیقی" در اینستاگرام شخصی‌اش نوشت:

"یاران ناشناخته‌ام

چون اختران سوخته

چندان به خاک تیره فرو ریختند سرد

که گفتی

دیگر، زمین، برای همیشه، شبی بی ستاره ماند. ا.بامداد

با پوزش و احترام به هنرمندان، داوران، دبیران و همکاران مهربانی که در جشنواره تجسمی فجر در کنار هم بودیم و کارها کردیم و دیگر نیستیم. با چشم اشکبار و رنج غمبار از دست رفتن هموطنان و فرزندان بلند قامتمان و با روحی آزرده، من هم بی یاری شما، در فضای تلخکامی و دروغ، ناتوانم از برگزاری جشنواره‌ای که قرار بود نشان شادمانی باشد و پیوند. چرا که شادمان نیستیم و نیستیم."

در بین هنرمندان و داورانی که از همکاری با جشنواره تجسمی فجر انصراف دادند نام‌هایی چون "جمال عرب زاده"، "داور یوسفی"، "کیارنگ علایی"، "پیمان رحیمی زاده"، "مهنوش مشیری"، "فرزاد فرحی"، "مهدی مهدیان"، "کیانوش غریب پور"، "سیف الله صمدیان"، "شهریار توکلی"، "کیارش زندی"، "رضا رینه‌ای"، "هلیا دارابی"، "رومین محتشم" و ... دیده می‌شود. این هنرمندان داوران و دبیران  بخش‌های مختلف جشنواره تجسمی شامل تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور و کارتون، طراحی گرافیک، مجسمه، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید هستند.

در بیانیه دبیران و هیات داوران بخش عکاسی جشنواره آمده: "در همدلی با قربانیان فاجعه اخیر ودرک شرایط اجتماعی و حال  عمومی جامعه انسانی و فرهنگی، ما دبیر و هیات داوران بخش عکس دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  به عنوان هنرمندانی مستقل که با هدف تداوم فعالیت های فرهنگی و هنری این مسئولیت را پذیرفته بودیم، از  ادامه همکاری با این رویداد معذوریم و ضمن تشکر از عکاسان شرکت کننده، تأثر و همدلی عمیق خود را با مردم داغدار ایران اعلام می کنیم. چرا که همواره و در هر شرایطی مسائل انسانی بر فعالیت های هنری ارجحیت دارد."

در همین راستا، "لیلی گلستان" مدیر گالری گلستان نیز از حضور در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انصراف داد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها