{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دفترهای لئوناردو داوینچی

دفترهای لئوناردو داوینچی
کدخبر : 1873

لئوناردو داوینچی نقاش ، مجسمه ساز ، معمار و مخترع دوره رنسانس است. از این هنرمند دفترهایی حاوی یادداشت ها، لیست خرید، طراحی از انسان در سنین مختلف و گیاهان، ایده ها و اختراعاتش مثل ماشین‌های جنگی و حتی هلیکوپتر باقی مانده است که حدود 7000 صفحه هستند و در مجموعه‌های خصوصی معتبر و موزه‌هایی مثل لوور، موزه ویکتوریا و آلبرت و کتابخانه ملی اسپانیا و موزه‌ علم و صنعت ایتالیا نگهداری می‌شوند. موزه علم و صنعت ایتالیا بعضی از طراحی‌های دفتر داوینچی را به ماکت تبدیل کرده‌است.

هنرام‌روز: به نظر می‌رسد لئوناردو داوینچی عادت داشت که همیشه تعدادی کاغذ همراه خود داشته باشد تا هر زمان که ایده‌ای به ذهنش رسید یا چیز جالبی دید آن را در دفترش ثبت کند. البته تعدادی از این ورق‌های باقی مانده با صفحه آرایی منظم و خاص طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد قرار بوده تا به جایی ارائه شوند.

بسیاری از صفحات این دفترچه‌ها مربوط به سال 1508 هستند. برخی دیگر مربوط به سال‌های دیگر زندگی این هنرمند است و تمام سال‌های زندگی او را پوشش می‌دهند. همچنین لئوناردو داوینچی در بعضی از صفحات به گونه‌ای مخصوص و از راست به چپ یا آینه‌ای نوشته‌است.

DaVinci-underwater-breathing-f24v

طرح داوینچی برای دستگاه تنفس زیر آب

images (2)

طرح داوینچی برای هلیکوپتر

68dcbd981464b256dfc4838c65a5044a

طراحی یک بنا

51NTUz79qbL

مطالعه داوینچی روی جنین انسان

Drawings-of-the-heart-by-Leonardo-da-Vinci-1512-showing-mirror-image-lettering

طراحی داوینچی از قلب انسان

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها