{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی‌هایی از دوران کودکی هنرمندان بزرگ

نقاشی‌هایی از دوران کودکی هنرمندان بزرگ
کدخبر : 1953
خبرنگار:

میکل آنژ و پیکاسو برخی از شاهکارهایشان را قبل از سن ۳۰ سالگی خلق کردند. عامل این پیشرفت تنها نبوغ و استعداد ذاتی نیست. این هنرمندان از کودکی تمرین و یادگیری هنر راشروع کردند. در این گزارش آثار دوران کودکی چند هنرمند بزرگ را می‌بینیم.

خودنگاره آلبرشت دورر مهمترین هنرمند رنسانس آلمان در ۱۳ سالگی، ۱۴۸۴

او این پرتره را زمانی که  به عنوان کارآموز در جواهر سازی پدرش کار می‌کرد از خود کشید اما دیری نپایید که شغل پدر را رها کرد وبه دنبال یادگیری هنر رفت و در سن ۲۸ سالگی شاهکارهای هنری‌اش را خلق کرد.

IMG-5260

پل کله، زن با چتر آفتابی، ۱۸۸۳

پل کله یکی از معلمین مدرسه باوهاس این طراحی را قبل از ده سالگی خلق کرد و خودش این را یکی از بهترین طراحی‌هایش می‌داند. اوهمیشه برای هنر و نقاشی‌های کودکان ارزش قائل بود تا جایی که به طراحی‌های فرزندش توجهی ویژه داشت و از آن‌‌ها الهام می‌گرفت.

IMG-5261

طراحی جورجیا اکیف از دست در ۱۴ سالگی

جورجیا اوکیف که عنوان گرانترین نقاش زن را بدست آورد این طراحی را در نوجوانی خلق کرد. او از ده سالگی تصمیم گرفت هنرمندشود. در خانه مادر و مادربزگ و خواهرانش از روی کتاب‌ها نقاشی می‌‌کردند، اما او تصمیم نداشت که یک نقاش سنتی باشد و در زمان تحصیل در مدرسه خانواده‌اش شهریه‌ای اضافی برای شرکت او در کلاس هنر که یک راهبه آموزگارش بود پرداخت می‌کردند. او به نقاشی‌های دوران کودکی‌اش افتخار می‌کرد.

IMG-5262

سالوادور دالی ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۴

سالوادور دالی مشهور در سن ده سالگی نقاشی‌هایی از منظره شهر محل زندگی‌اش نزدیک به شیوه نقاشان امپرسیونیست می‌کشید. رامون پیچوت دوست پدرش و اموزگار نقاشی دالی، پدر سالوادور دالی را قانع کرد تا او را به مدرسه هنر در مادرید بفرستد و اوسرانجام تبدیل به یکی از بزرگترین هنرمندان سورئالیست شد.

IMG-5263

پابلو پیکاسو ۱۸۸۹

اولین معلم هنر پیکاسو پدرش بود که در یک اموزشگاه محلی به اموزش هنر مشغول بود. بعدها پیکاسو درباره خودش گفت من در ۱۲سالگی توانستم مثل رافائل نقاشی کنم. این نقاشی پیکاسو که در سن ۸ سالگی خلق شد نشانگر نبوغ ذاتی او و آغازگر مشغله مادام الاعمر این نقاش با موضوع گاو بازی بود.

IMG-5265

ادوارد هاپر، پسر کوچکی که به دریا نگاه می‌کند، ۹ سالگی

ادوارد هاپر در خانواده‌ای متوسط در نیویورک متولد شد و از شش سالگی نقاشی را شروع کرد و همیشه مورد تشویق خانواده‌اش بود. هاپر در کودکی در خانه‌ای مشرف به آب زندگی کرد. این نقاشی که کودکی تنها را مشغول تماشای دریا نشان می‌دهد از فضای کارهای بزرگسالی این هنرمند دور نیست.

IMG-5266

میکل آنژ، عذاب سنت آنتونی، ۱۴۸۷

استعداد این هنرمند در سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی خود را نشان داد. این نقاشی با جزییات خیره کننده یکی از اولین آثار شناخته این هنرمنداست. البته این نقاشی تحت تاثیر اثری چاپی از مارتین شونگاور با مقداری تغییر خلق شده‌است.

IMG-5267

طراحی لوسین فروید در ۸ سالگی

مادر لوسین فروید نقاشی‌های رنگارنگ دوران کودکی این هنرمند را نگهداری کرد.

IMG-5268

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها