{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

۳زن سیاه پوست و هنرمند در فهرست ۱۰۰ شخص تاثیر گذار سال ۲۰۲۰ مجله تایمز

۳زن سیاه پوست و هنرمند در فهرست ۱۰۰ شخص تاثیر گذار سال ۲۰۲۰ مجله تایمز
کدخبر : 2093
خبرنگار:

جولی مرتو نقاش، پاتریس کالرز هنرمند اجرا و تورمالین فیلمساز ‌در فهرست ۱۰۰ شخص تاثیر گذار سال ۲۰۲۰ مجله تایمز معرفی شدند. این لیست معمولا هنرمندان و ورزشکاران و نویسندگان تاثیر گذار را معرفی می‌کند و لیست امسال آن امروز منتشر شد.

هنرام‌روز: جولی مرتو هنرمند نقاشی است که در نقاشی‌های انتزاعی‌اش، فضای سیاسی و اجتماعی این روزها را به تصویر می‌کشد. این هنرمند در دوره پیشین بینال ونیز حضور داشت و قرار بود نمایشگاهی از آثارش در موزه ویتنی برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. این هنرمند ساکن نیویورک یکی از موفق‌ترین هنرمندان هم نسل خود است در نمایشگاه‌های بین المللی زیادی حضور داشته ‌است.

A8D9C879-312C-4C33-800C-ED702F11AC7B

تورمالین فیلم ساز جوان و دیگر فرد تاثیر گذار این لیست نیز، معمولا در فیلم‌هایش مساله نژاد و تبعیض نژادی مورد توجه قرار می‌دهد و اخرین فیلم او Salacia که تابستان امسال وارد مجموعه موزه هنرهای مدرن شد، به مبارزات زنان سیاه پوست پرداخته بود. این فیلم روایت یک روز از زندگی مری جونز یک کارگر جنسی ساکن نیویورک در سال ۱۸۳۶ است. 

7ED040B1-B7BA-435D-A698-82F990702BC3

پاتریس کالرز هنرمند اجرا نیز به همراه آلیشیا گارزا و اپال تومتی جنبش زندگی سیاهان مهم است با هشتگ آن را راه اندازی کردند. اهمیت این جنبش تنها به دلیل درخواست مطالبات سیاه پوستان نبود، بلکه موجب  تسلی خاطر کسانی که قبلاً عزیزان خود را به خاطر قتل های نژادپرستانه از دست داده اند هم بود.

95EBA9F1-9758-497B-9A76-4FEE0184D8D1

سال گذشته لوچیتا هرتادو و دیوید هاکنی به عنوان هنرمندان تاثیر گذار در این لیست معرفی شدند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها