{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اثر هنری که با 30 تن هویج در فضای دانشگاه گلداسمیت لندن ساخته شد

اثر هنری که با 30 تن هویج در فضای دانشگاه گلداسمیت لندن ساخته شد
کدخبر : 2117
خبرنگار:

روز چهارشنبه دانشجویان دانشگاه گلداسمیت شاهد خالی شدن حدود 30 تن هویج در نزدیکی ساختمان بن پیملوت بودند. در ابتدا برخی گمان می‌کردند که این یک شوخی است اما بعد از چند ساعت مشخص شد که این یک اثر هنری است.

هنرام‌روز: هویج‌ها در فضای دانشگاه آخرین اثر رافائل پرز ایوانز با عنوان Grounding است. این اثر هنری با الهام از اعتراضات کشاوزران "دامپینگ" شکل گرفته‌است. کشاورزان در سراسر اروپا زمانی که محصولات انبوهشان قابل فروش در فروشگاه‌ها نیست و محصولات تولید شده کاربردی ندارد، به نشان اعتراض آن را در معرض دید مصرف کنندگان و نهادهای بی تفاوت در معابر عمومی قرار می‌دهند. این محصولات طبیعی با مقدار زیاد می‌توانند مانعی برای روند عادی زندگی شهری باشند. اما این بار دامپینگ در کنار ساختمان شیشه‌ای دانشگاه اتفاق افتاده‌است و شاید هشداری برای توجه بیشتر به موضوع تولیدات انبوه کشاورزی بدون استفاده باشد.

untitled-33-2

untitled-31-2

در سال 2009 دامداران در پی افت قیمت شیر در بلژیک سه میلیون لیتر شیر بی استفاده را روی مزارع این کشور ریختند و در نهایت ادامه این اعتراضات به بروکسل پایتحت این کشور رسید.

در بیانیه‌ای که هنرمند این اثر در سایت خود نوشته‌است این هویج‌ها از تولیدکنندگانی خریده شده که محصول آن‌ها برای فروش نامناسب است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال 2018 بیش از 50 میلیون تن از محصولات رشد یافته در اروپا یا در واقع یک سوم کل محصولات پرورشی دور ریخته شدند.

 جورج گرینولد خبرنگار روزنامه تایمز تصویری از هویج‌های رافائل پرز ایوانز را در توییترش منتشر کرد که بیش از 67هزار بار بازدید خورد و توجه به این اثر هنری را بیشتر کرد.

دانشگاه گلد اسمیت نیز تایید کرد که این هویج‌ها یک اثر هنری هستند و بعد از پایان نمایش به مزرعه‌ای برای غذای حیوانات داده خواهد شد.  

آثار هنری ایوانز عموما با استفاده از ساختارهای آماده و مواد زنده با سوالاتی درباره شرایط زندگی، محیط زیست و شیوه زندگی شهری و روستایی همراه است. آثار او با طنز تلخ به مضامین تاریخی و اجتماعی و سیاسی و پیشرفت غرب اشاره دارد.

دانشگاه گلد اسمیت محل تحصیل هنرمندانی مثل دیمین هرست و سارا لوکاس است که آثارشان اغلب با استفاده از محصولات آماده و در دسترس شکل می‌گیرد. این هنرمندان معمولا معنی جدید به شی مورد مورد استفاده خود می‌دهند و مسائل اجتماعی و سیاسی روز را به چالش می‌کشند.

اثری از دیمین هرست: 

53be7046926522bdf88c34ecaf31ff82

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها